TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Har du sagt hur mycket dina vänner betyder för dig?

Av helena - 26 mars 2008 21:17

  

Eftersom det för stunden råder stiltje på kontoret och inspirationen att berätta om dagen ligger på is, så tar jag tillfället i akt att tacka nära och kära samt folk som på udda vis berikar mitt liv på det positiva sättet eftersom de som förstört mitt liv inte är värda att nämna vid namn.


Först ett stort grattis till farsgubben som just i dag blir 70 år ung. Hipp hipp hurra!! Även om pappa knappt vet vad den dator är, än mindre vad en blogg är, så är hans födelsedag självklart värd att nämna här.


Det finns två tjejer som jag verkligen värderar högt och vars vänskap jag aldrig önskar förlora. Vi tre är varandras motsatser men ändå så står vi såååå nära varandra. När helst på dygnet så kan jag ringa dessa två och veta att de alltid ställer upp vad det än gäller och jag hoppas att Lola och Karin vet att samma sak gäller dem. Jag finns här! Kan jag hjälpa till såvet ni att det bara är att lyfta luren!  Trots våra totalt olika bakgrunder och erfarenheter så har vi ändå mycket gemensamt, och jag har aldrig tråkigt i deras sällskap!   Tack tjejer för att ni finns!!! 


Nästa tack går till mina syskonbarn… Elias, Josefin och Joel. Två härliga ungar med bus i blick och alldeles för mycket spring i benen och en tonåring som bara blir äldre och äldre men som aldrig förlorat sin charm…

Må fotbollsgudarna beskydda dubbarna på dina skor!!


Jempie!!  Dina teckningar gör mig marsipangrön av avundsjuka!!! Jag vill ha din fantasi och din förmåga att kunna teckna.  Vill även ha din sötnos till dotter, så om du har lust att sälja henne eller bara låna ut henne så vill jag ha första tjing!!  :)   


Ett sista tack (för denna gången) går till Väddöfolkhögskolas lärare, elever och ex elever!!

Året på Väddö förändrade mitt liv och jag saknar alla HP:are och livsstilare något otroligt. För att inte glömma lärarna som betyder mer än jag någonsin skulle våga erkänna öppet  :) 

Apropå Väddöfolkhögskola… Finns det överhuvudtaget någon som missat Egbert? Eggbert gick i min klass på Väddöfolkhögskola och är en (Hmmm) vrickad person/figur med en skruvad fantasi och berättarteknik som får min knäppa fantasi att verka barnsligt löjligt i jämförelse med Egberts.

Till alla lyckliga som ännu inte har en aning om vad/vem jag pratar om så kan jag rekommendera er att gå in på Egberts blogg och själv läsa dennes underliga liv och äventyr…  Heja Ylva!!!     :)      


Nu ska Helena logga ut och knoppa i hopp om att morgondagens brödbak blir mer lyckat än det i dag.

I dag blev det så pinsamma frallor att jag ännu inte ens vågar erkänna vilka misstag jag gjorde… Återkommer i morgon då jag förhoppningsvis slutat rodna av skam...

De blev goda, men det är nog det enda som var positivt med det baket. 


Tjingeling

 

 
 
Jempie

Jempie

26 mars 2008 22:26

Helena!!
OJ vad jag blev glad när jag läste dina fina, fina ord om mig och mina teckningar och min dotter. Verkligen jätteglad blev jag, de värmde!!!!! Tack!!!!!!!
Och sen om dina frallor... Om de blev goda har du inte ett dugg att rodna över tycker jag. Det viktigaste är ju faktiskt att de blev goda :) Sen hur du gjort för att få dem så goda det är väl kocken (bagarns?) hemlis?! Precis som det ska va :D
Godnatt och sov så gott,
hälsar
Jennie

http://www.jempie.se

 
Ingen bild

Karin

30 mars 2008 10:36

Hej Helena!
Tack för dom fina orden. Jag vet att du finns för mig och för det är jag evigt tacksam!! Vi 3 hade en rolig kväll igår, även om filmen var KATASTROFal.... Som vi sa, tur att vi såg den tillsammans och inte var och en för sig själv.
Var rädd om dig!
Kram Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards