TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 21 april 2008

skulle JAG vara med på 5-kamp??? Öhhh... inte i detta liv.

Av helena - 21 april 2008 19:18


Helena leker inte lekar! Om det inte är barn i närheten, så vägrar Helena att leka sällskapslekar… Picknick är helt ok, om det är värme i luften och ett gäng vänner som jag verkligen gillar så älskar jag att ligga på en filt och bara snacka skit samtidigt som jag  äter god picknickmat. Men 5-kamp är helt inte min grej och jag vägrar hamna på den låga nivån då jag larvar runt med apelsiner under hakan och ballanserandes vattenglas… Jag vet många saker som är roligare än leka lekar…  Diska och skura toastolen är tillexempel bra mycket roligare än att leka lekar i en ko och fårhage.

 

Jag har blivit beroende av ett program på ”Discovery”.  Jag ser inte ofta på den kanalen, men plötsligt så har jag kommit på mig själv med att bli irriterad om jag råkar missa ett endaste avsnitt av ”bilfixarna”. Kan inte förklara varför, eftersom jag är totalt ointresserad av bilar och motorer, men just det programmet kan/får jag inte missa på dagarna.  Hmmm… kanske är det skisserna som Chip gör på fordonens planerade förvandling som gör att jag plötsligt blivit biltokig.

 

I morgon har jag ”ledigt”, då grupp nr 1 ska tävla i matlagning. Jag är i grupp nr 2 och min tur att servera huvudrätt och efterrätt är på onsdag. Jag börjar känna en viss stress eftersom jag ännu inte till 100% bestämt vad jag ska göra för rätter. Jag är ganska säker men inte 100 och jag har ännu inte hunnit/ haft ekonomi att testa mina rätter, men i teorin så fungerar de eventuella rätterna. Problemet är att de även måste bli bra i praktiken och med tanke på att jag troligen även måste baka ett bröd till huvudrätten för att få den komplett så kan jag hälsa hem direkt…    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards