TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Virrpannorna planerar grillning....

Av helena - 22 juni 2008 21:22

Städat hela dagen så att mina grillvänner kan ta sig in i lägenheten. Även Karin städade så att det skulle vara fint när hennes grillvänner kom.

Annelie kom till mig och vi började vår väntan på Karin. På andra sidan staden satt Karin och väntade på mig och Annelie…

Efter en stunds väntan och intressanta samtal med Annelie, så fick jag ett SMS från Karin som började bli hungrig och undrade var vi var någonstans. Aven vi började bli hungriga och spanade förtvivlat efter Karins bil…

Snabbt hoppade vi i skorna och skickade ett Sms till Karin där vi förklarade att det blivit ett missförstånd någonstans, men att vi nu var på väg.

Så fort jag skickat mitt SMS fick jag ett nytt från Karin där hon berättade att hon bara skulle ta på en tröja och sedan åka hem till mig… (Hmmmm…)

 

Karin fick för sig att vi skulle grilla hos henne. Jag fick för mig att vi skulle grilla hos mig. Jag packar ihop alla pinaler och börjar vandra hem till Karin. Karin packar ihop sitt och börjar sin resa hem till mig.

Med vår planering och virrighet var jag ganska säker på att det hela skulle sluta med att jag satt utanför Karin och undrade var människan höll hus, medan Karin skulle stå utanför min dörr och muttrandes svordomar undra var virrpannan Helena tagit vägen…


 

Eftersom jag planerade att gå bakvägen till Karin och Karin körde den vanliga stora vägen hem till mig, så skulle våra vägar inte korsa varandra.

Och eftersom jag inte riktigt litar på SMS det är sååååå lätt att missförstå varandra så var det lika bra att ringa och höra var vi skulle träffas, var vi skulle grilla… Om vi kanske skulle träffas på halva vägen vilket i princip betyder att vi slår upp ett litet tältläger på bron bakom Norrtälje sjukhuset.


 

Undrar vad folk skulle säga om vi skakat ut picknickfilten mitt på träbron. Placerat grillen i mitten av filten och tuttat på.

Hmmm… måste fråga ”Egbertdenelfte” om inte hon har lust att testa idén med mig.   

Om inte annat för att ge ortsborna något att snacka om.

 

Nu blev det i alla fall så att Karin stuvade in grill och elände i bilen och brummade över till mig, medan jag och Annelie vände cykeln och fnittrande knatade tillbaka till Lyan.

Så efter många om och men var alla samlade på samma ställe och grillningen kunde äntligen ta sin början.

Som vi anat men hoppats slippa så var vi inte ensamma om att vara hungriga, en skara flygande soptunnor kom svävande genom luften. Både vita soptunnor och gråa samlades runt oss och väntade med öppna gap och tiggande ögon på grillad kyckling.

Efter lite trevligt snack så började applåderna sprida sig runt bordet och trots att vi skämtade rejält så var det dock inte åt våra lustigheter som det applåderades åt.

Soptunnorna hade fått sällskap av till storleken mindre gamar, men såååå mycket ettrigare flygfän, nämligen bevingade råttor… flugor.

Först en fluga som vägrade låta vår mat vara ifred och när vi började slå efter fanstyget så hämtade den sina syskon.

En glädjefylld begravning hölls för en av flugorna, Karin var den som var mest pricksäker i gänget och den som lyckades klämma livet ur en av de ettriga sakerna.

När maten kallnat och de mörka molen blivit ännu mörkare i horisonten packade vi ihop och knatade in i till min flugfria och något varmare lya, där vi plockade fram efterrätten. Sill m gräddfil & rödlök till förrätt, grillad kyckling och super smarrig pastasallad till huvudrätt och tårta samt jordgubbar och vaniljglass till efterrätt… Det är inte varje dag man äter tre rätters.

 

Kvällen blev i alla fall trevlig trots att virrpannorna planerat kvällen.

Jag undrar var grillen hamnar nästa gång.


 
 
Ingen bild

Karin

23 juni 2008 09:37

Åter igen fick jag skratta, fast jag varit med och sett allt första hand. Tacksam för att du inte berättade om mitt virriga huvud med vilket hus som var ditt...Det var en super trevlig kväll, kanske tack vare missförstånden. Nästa gång får vi vara lite tydligare med VAR vi ska vara, tror jag! Kram Karin

 
Ingen bild

H

23 juni 2008 11:30

Nästa gång så pratar vi igenom mötesplatsen ordentligt innan... På telefon eller personligt möte. Pappskallen (jag) ska dessutom skriva en lapp och sätta på dörren. Men visst blev det kul när allt och alla var på plats :)

 
frystorkadpapaya

frystorkadpapaya

23 juni 2008 13:50

haha du jag känner igen mig i det där... hoppas du kunde sova i natt..
// Ida

http://www.frystorkadpapaya.blogg.se

 
Ingen bild

H

23 juni 2008 15:14

Somnade med alla lampor tända och fläkten över spisen på, allt för att det inte skulle vara så spökligt tyst i lyan. Tror du att jag stängde av teven ???? :)

 
Ull

Ull

23 juni 2008 17:27

HAHA. Det låter som att Helena har varit ute i farten och virrat bort sig med sina hönor =P haha. Synd att jag inte kunde vara me denna gång, men jag hoppas på fler grillisar. See You!

http://apskalle.blogg.se

 
Ingen bild

H

23 juni 2008 21:00

Du är så välkommen så i vårt snurriga gäng med snurriga brudar. Du passar in eftersom jag kanske är snurrig men jag glömmer i alla fall inte att platta halva håret och lämnar smörgåsen i badrumsskåpet...
Inte heller kör jag med röd volvo förbi hus nr 6 ett par gånger innan jag hamnar rätt (riktat mot Karin som var glad att jag inte nämnde hennes miss i bloggen.
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards