TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Undrar om någon orkar läsa hela texten?

Av helena - 28 juni 2008 18:07

Problemet med att ha en ”liten” bärbar dator är att jag stundtals måste tygla mig från att släng ut fanstyget genom fönstret. En stationär är bättre på det sättet att jag många gånger lyckats lugna ner mig innan jag hunnit kopplat loss skärmen från dumburken…

 

I torsdags var en sådan dag så jag verkligen kunde känna röken pysa ut genom öronen av ilska, irritation och nervositet. Hela jag sjöd av stress och inte blev det bättre av att tiden inte bara sprang ifrån oss, den skenade verkligen ifrån oss.

Ungar skrek bakom ryggen när vi försökte arbeta och fanstyget vägrade fungera. Inte datorn men den lilla sablars bredlösa trådbandet (Jag vet att det heter trådlöst bredband, men vissa saker vägrar min hjärna att lära sig och detta ord är en sån sak :) ) vägrade släppa ut mig i rymden.

Kan berätta att det är svårt att maila in ett arbete när inte uppkopplingen fungerar.

Senast klockan midnatt i torsdags skulle projektarbetet vara inne. Vi blev klara 23.20 och hade gott om tid till midnatt, så jag kände ingen större nervositet …  Det var dock innan jag upptäckte att jag efter 5 minuters uppkoppling kastades ut från nätet, utan någon som helst förvarning. Mindre superskoj!

Så när klockan blev 23.56 rann kallsvetten och hysterin var mycket nära.

Ganska exakt 8 minuter in på spöktimmen gav så nätet upp och släppte in mig tillräckligt länge att jag kunde kasta iväg arbetet… Något försenat, men det var iväg i alla fall.

Dagen efter var vi på skolan för att hämta våra kära klasskamraters arbeten, eftersom vi ska läsa igenom dessa under helgen och förbereda oss inför redovisningen på tisdag.

Fick av vår lärare veta att det var så få som lyckats lämna in sina arbeten innan tiden gick ut på torsdagen så det är bara de som skickat i tid som ska redovisa på tisdag övriga... får redovisa i september.

Jag kämpade som en myra i snöstorm med detta helvetesjobb och min belöning för att jag var duktig är att jag får redovisa… Den belöningen hade jag gott kunnat vara utan!!!

Känner för att kasta mig på knä och skrika: Min gud, min gud, vad har jag gjort för ont som förtjänat denna plåga?”  

Jag vill verkligen inte stå och göra bort mig inför hela klassen... Det överlåter jag till Anneca att göra (Hehehe). Men även om hon gått med på att redovisa vårat arbete så vill hon ha mig vid sidan om.

Vilket betyder att jag kommer att sitta som en liten genomblöt, kallsvettig staty och ivrigt studera bordet… Troligen så vill hon att jag ska leka sufflör och hoppa in då hon viker av från ämnet eller tappar bort sig totalt i texten… men det kan hon fetglömma eftersom jag kommer att ha tillräckliga problem att hålla mig fast på stolen så jag inte glider av den och hamnar under bordet av ren nervositet (Det skulle vara lagom pinsamt)…  

 

Dagen har förflutit på i lagom takt. Vaknade sent så det blev en sen lunch med Karin på det vanliga stället. Det är underbart med stamställen!!!  Det räcker med att man sätter stortån innanför dörren på pizzerian för att ägaren ska le igenkännande och slå in beställningen innan man ens hunnit öppna gapet för att säga vad man vill ha…

Och eftersom vi var på stamstället så sitter vi självklart vid det vanliga bordet. Även om det regnar, haglar och blåser drivis så sitter vi vid det vanliga bordet och stirras ut av måsar av alla de slag (fiskmåsar, skrattmåsar, modemåsar och skränmåsar… för att inta glömma idiotmåsar). Då solen lös med sin frånvaro så blev lunchen lagom kort och vi strosade tillsammans med en uppsjö av turister igenom Norrtälje.

Som av en tillfällighet hamnade vi inne på Kappahl, just när de har rea. Och eftersom jag fick rabattkuponger med posten i går så var det ju lika bra tränga sig in och kolla rea utbudet. Det kunde ha varit mer kläder på rean, men eftersom den hållit på ett tag så fanns det säkert mer rea kläder i början av rean… Hursomhelst så hittade jag en tunika som jag självklart köpte efter att ha provat den och blivit störtförälskad i priset.

När vi endå var på den gatan så hoppade vi in på Åhléns också, och till min stora förvåning (eller inte) så var det även rea där och gissa vad jag kom ut med!? Självklart två tunikor !!!

Har Helena fått pippi på tunikor eller är det bara vanlig hederlig galenskap som ligger bakom hennes mani på tunikor???  När hon dessutom börjar prata om sig själv i tredje person, då är det något riktigt allvarligt som drabbat henne :)


Tänk om jag även kunde hitta lite andra kläder, så skojigt det skulle vara. Ett par snygga jeans kanske… Även ett par gulliga strumpor skulle räcka eftersom jag för stunden har tunikor så det räcker i flera år framåt.

Jag har dessutom lagt bud på tre tunika auktioner på Tradera, som jag troligen kommer att vinna (vill ha!).

Efter många om och men så lyckades jag knata för bi ytterligare reor, utan att ta genvägen igenom reorna, så det blev ”bara” tre tunikor i köpväg idag.

 

Det krävs inte mycket för att min fantasi ska spinna igång och jag funderar nu på att skicka in en liten text till Norrtälje tidningen… Förslaget var Karins och eftersom jag gillar idén så hamnade jag och min fantasi tillsammans med en penna och kollegieblock på bryggan, där pennan började glöda och orden forsa ur min hjärna. Hann inte ligga  som en strandad valross på bryggan så länge, innan väderguden bestämde att han vill ha bort mig från bryggan så han började skjuta regndroppar på mig. Men jag hann en liten bit i alla fall och ska fortsätta med ordflödandet så fort jag fått något i magen.

 
 
Ingen bild

Karin

29 juni 2008 09:34

Jag orkade läsa hela texten, trots att jag jobbat 2 nätter i rad och är duktigt mosig. Ska vila en lite stund nu och sedan gå ut och laga bilen. Jippi!!!! eller inte...
Kram Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards