TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

I valet och kvalet inför veckan.

Av helena - 30 juni 2008 20:54

Väcktes av en ettrig telefonsignal i förmiddags.

Försökte låta som om jag varit vaken en evighet, men människan i andra änden trodde inte ett ord på vad jag sa, så jag måste helt enkelt bli bättre på att ljuga…

Trodde att det skulle bli en lugn ”bara vara dag”, istället blev det shopping med moster.  Eftersom jag har allt hemma så behövde jag inget, men den dag jag kan gå in i en affär utan att handla har inte ännu kommit, så självklart kom jag hem med ett par kassar med mat och annat  :)  

 

Insåg för en stund sedan att det inte alls var tisdag utan bara måndag.  I morse när jag vaknade hade jag söndag … Varför vill jag då inte ha måndag? Troligen för att jag har redovisning på tisdag och det är något som jag verkligen inte vill göra. Även om Anneca ställer upp och redovisar vårt material, så måste jag i alla fall visa mig i klassen och inte ens det känns kul.

Önskar att det vore onsdag så helvetet var över.

 

På onsdag är det tydligen middag med klassen som står på schemat. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska vara med eller om jag ska skita i det. Jag vill ha en trevlig kväll med klassen ute på restaurang, samtidigt som jag inte har den minsta lust att göra klassen sällskap. Har ett par dagar på mig att fundera på saken men om inget speciellt händer, eller någon i klassen ber mig att följa med så kommer jag i stället att hyra en trevlig film, krypa upp i soffan och bara ta det lugnt.

 

På fredag ska jag vara barnvakt till busgrabben.

Om ingen märkt det så kan jag berätta att jag verkligen ser fram mot att ha en heldag med brorsonen.

På förmiddagen ska vi (om allt går som planerat) vara på min avslutning. Den tar bara 1 ½ timme och därefter har vi hela dagen för oss själva.

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på så han får en så rolig dag som möjligt.

Är det fint väder kanske vi kan gå till stranden…  Troligen så kommer vi att hamna i leksaksaffären eftersom det snart är Elias födelsedag och jag på fredag har chansen att köpa något kul som han verkligen vill ha.

 Hmmm. Den som lever får se och fortsättningen följer på fredag eller lördag.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards