TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Tillåtna funderingar när klockan närmar sig midnatt.

Av helena - 21 juli 2008 23:13

" De dansar i våningen över, de dansar när klockan slår tolv.

Då slår det mig plötsligt att taket, mitt tak är en annans golv."

Fråga mig inte vad jag fått denna dikt ifrån, men jag läste den någonstans och den fastnade direkt. De senast dagarna har jag dock ovanligt ofta gått och diktat den för mig själv, vilket är mycket underligt eftersom på våningen över mig är dödstyst och i våningen under inte finns en levande kotte... Så varför varför den ekar i min skalle är  en bra fundering, som jag kanske inte funderar vidare på.


Hur kommer det sig alltid när man är på kalas/fest att man alltid äter som om man aldrig tidigare sett mat och troligen aldrig mer kommer att få se det heller?

Under 3 timmar åt vi mycket och sedan lite till, för att äta ytterligare lite och sedan sköljde vi ner maten med ett badkar kaffe och en enorm tårta. Man äter för att vara snäll och för att det är gott. men det är inte lika spännande att behöva knäppa upp knappen i byxorna för att kunna trycka ner den sista lilla potatisgrattängs klicken.

Problemet är att bara för att man känner sig som en övergödd prinskorv för stunden så kommer magen att kurra högt i morgon bitti och då är det inga problem att fylla magsäcken igen...

Varför är man alltid hungrig bara timmarna efter det kändes som om man aldrig mer ville se mat?


Alla som känner mig vet att jag älskar/dyrkar/ avgudar  rockbandet Guns N´Roses. Och i mitt tycke så finns inte Gn´R längre eftersom det bara är Axel kvar (en man som jag inte direkt avgudar). utan Slash, Duff och Matt så är det inte Guns n´Roses , och jag tycker inte att de skall hoppa på guns karusellen igen, utan att Velvet Revolver är bättre än Guns någonsin varit. Men kvällen fundering för stunden är: vem tar över i Velvet Revolver efter Scott Weiland?!



kom på att dikten kanske är en dikt som jag läste under alla de timmar jag spenderade på bussen...  "Dikter på väg" eller vad de kallades...  Hmmmm ...

 
 
Ingen bild

David

30 juli 2008 13:40

Det är Ferlin. Den heter väl någonting i stil med "Infall"?

 
Ingen bild

Helena

30 juli 2008 16:55

Tackar för svaret David!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards