TALLUGGLAN

Alla inlägg under juli 2008

Av helena - 25 juli 2008 01:12

Så svårt att sätta ord på tankarna som snurrar i huvudet.

Vet inte om det bara är trötthet eller om mina antidepptabletter slutat göra verkan.

Det är underligt att man kan vara tillsammans med vänner, ha kul men ändå känna sig totalt ensam.

Skratta, skämta och trivas som fisken i vattnet men ända inte trivas det minsta och önska vara någon annanstans.

Trots att dagen har varit kanon på alla sätt och jag verkligen har haft kul med de personer som jag räknar till mina närmaste vänner, så har jag ändå inte haft kul…

Det är svårt att sätta ord på vad jag verkligen känner, men på något sätt så skrattar jag, pratar och njuter av livet men ändå känner jag mig inte närvarande.

Dagen har känts som ett spel… ”avslöja mina tankar och vinn en miljon”... Försöker verkligen slappna av och släppa de gamla tankarna, men just för stunden är framtiden för oviss för att jag ska kunna leva i nuet.

Dags att krypa ner i sängen och  se om en dos ordentlig sömn kan få min hjärna att må bättre.

Av helena - 24 juli 2008 21:20

Även denna dag rusade iväg i lugnets tecken.

Hamnade på en filt i societetsparken.

Medan barnen Emma, Robbin och Josefin sprang runt och lekte så satt vi vuxna (eller vad man nu vill kalla oss) kvar på filtarna och pratade vuxen saker … eller något :)  

Vi skrattade, tramsade oss och njöt av närmare fyra timmar i kanonhärligt sällskap, i kanon härligt väder och på en helt okej fin plats.




Apropå ingenting så fick jag äntligen ut min tröja i dag på eftermiddagen! Den blev bra eller helt okej i alla fall.

Nu ska jag lägga ut den på tradera och se om någon vill lägga bud på den enda tröjan i sitt slag som finns!!! 

Då mönstret är handritat helt av mig, så kan jag garantera att det inte finns en enda likadan tröja någonstans i världen.

Bilden på tradera kommer dock att bli bättre än dessa  :)


Av helena - 24 juli 2008 00:26

I morgon eller senare i dag, lite beroende på hur man ser ser ska jag bara lata mig :)


Någongång mitt på dagen kommer vi att välla in i parken med ungar, matsäckar och en massa skratt. Med tre vuxna (eller hur man nu ska beskriva oss) och fyra  barn som stundtals är mer vuxna än oss till åldern vuxna, ska vi göra parken. käka gott, leka, snacka skit och njuta av solen. En perfekt dag hoppas jag att det blir!

Dags att natta mig så jag vaknar i morgon och hinner vara med på kuligheterna :)

Av helena - 23 juli 2008 14:01


Blev tröjtrycket bra?  Nix!! 

Tröjan blev bränd och det såg ut som en katt skvätt på den… Superskojigt att då betala 225 spänn för skiten.

Det var dock inga problem och krävde ingen större övertalning att få de att göra om tröjan, så i dag eller i morgon hämtar jag den igen. Skam den som ger sig! Men jag är ju ganska besviken.

 

Lillskruttan ringde för ett tag sedan. Hon och Jessika är på besök hos moster Jane. Josefin skulle egentligen vara själv hos Jane men då inget blir som det planeras så blev även Jessika kvar hos Jane.

Det blev ett par dagar för henne att slappna av och fundera.

 

Jag har aldrig haft någon önskan efter egna barn. Äldre har frågat varför jag, som är så barnkär inte har ett eget gäng ungar. Jag har förklarat att jag inte vill ha barn och har då fått höra att så fort jag träffar rätt man så kommer jag att ändra mig… 

Jag har aldrig haft önskan efter barn men jag har tre syskonbarn som jag älska och dyrkar.

Joel som är en kanonhärlig, nästan 18 åring grabb. Sportintresserad som sjutton och charmig som få.

Lilla Elias är en frisk 4 åring som är väluppfostrad, charmig och har ett härligt skratt som får alla i omgivningen att vilja skratta med. Han är lätt att ha med och gör inga större väsen av sig. Han är ALLTID glad, snacksalig och såååå otroligt go och härlig.

Hans kusin Josefin däremot… Hon är en liten 5 årig tjej med ett temperament som bara är för mycket. Hon är envis, gnällig och vägrar att lyssna… Men är hon på bra humör så är hon charmig, underbar och en riktig solstråle.

Hon är inte bara mitt syskonbarn utan även mitt gudbarn och jag verkligen dyrkar den ungen. Även om jag stundtals önskar vrida nacken av jäntan och mata katten med kroppen så är hon den som står mitt hjärta närmast.

Det jobbigaste är att jag bor så långt ifrån mina syskonbarn att jag träffar de alldeles för sällan.


 

Lilltjejen ringde för ett tag sedan och undrade om jag ville följa med och köpa pizza. Så nu ska jag hoppa i kläderna och cykla över.

Av helena - 22 juli 2008 12:06

Lämnade in en tröja för tryckning i torsdags.

En vanlig vit t-shirt som kommer att få ett av mina mönster på sig. Lite spänd över hur det kommer att bli och se ut.

Men till det priset så MÅSTE det bli kanon och över förväntan, även om så troligen inte kommer att bli fallet.

Av helena - 21 juli 2008 23:13

" De dansar i våningen över, de dansar när klockan slår tolv.

Då slår det mig plötsligt att taket, mitt tak är en annans golv."

Fråga mig inte vad jag fått denna dikt ifrån, men jag läste den någonstans och den fastnade direkt. De senast dagarna har jag dock ovanligt ofta gått och diktat den för mig själv, vilket är mycket underligt eftersom på våningen över mig är dödstyst och i våningen under inte finns en levande kotte... Så varför varför den ekar i min skalle är  en bra fundering, som jag kanske inte funderar vidare på.


Hur kommer det sig alltid när man är på kalas/fest att man alltid äter som om man aldrig tidigare sett mat och troligen aldrig mer kommer att få se det heller?

Under 3 timmar åt vi mycket och sedan lite till, för att äta ytterligare lite och sedan sköljde vi ner maten med ett badkar kaffe och en enorm tårta. Man äter för att vara snäll och för att det är gott. men det är inte lika spännande att behöva knäppa upp knappen i byxorna för att kunna trycka ner den sista lilla potatisgrattängs klicken.

Problemet är att bara för att man känner sig som en övergödd prinskorv för stunden så kommer magen att kurra högt i morgon bitti och då är det inga problem att fylla magsäcken igen...

Varför är man alltid hungrig bara timmarna efter det kändes som om man aldrig mer ville se mat?


Alla som känner mig vet att jag älskar/dyrkar/ avgudar  rockbandet Guns N´Roses. Och i mitt tycke så finns inte Gn´R längre eftersom det bara är Axel kvar (en man som jag inte direkt avgudar). utan Slash, Duff och Matt så är det inte Guns n´Roses , och jag tycker inte att de skall hoppa på guns karusellen igen, utan att Velvet Revolver är bättre än Guns någonsin varit. Men kvällen fundering för stunden är: vem tar över i Velvet Revolver efter Scott Weiland?!



kom på att dikten kanske är en dikt som jag läste under alla de timmar jag spenderade på bussen...  "Dikter på väg" eller vad de kallades...  Hmmmm ...

Av helena - 21 juli 2008 21:32

Om en vecka drar min systerson till Turkiet...

I november åker min mamma till Kina...

Den längsta resan jag kommer att göra detta år,  är till Ica affären och tillbaka...  på cykel!




Av helena - 21 juli 2008 16:33

Den 21 juli fyllde min moster år och jag blev tillfrågad om jag hade lust att lägga upp förtäringen på fat.

Hittade dessa bilder på konstverken, på min kamera och är själv ganska nöjd med uppläggniingarna.


Håll till godo!


VILDSVINSSTEK!!! 

HAMBURGERKÖTT m PEPPARROTSGRÄDDE !


 RÖKT KALKON!

Syrran som inte kan äta griskött, fick ett helt fat med kalkon istället.


 MELON!

Tre olika sorters meloner serverades som tillbehör.




 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards