TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Livet på en pinne...

Av helena - 29 augusti 2008 21:12

Tillbaka vid datorn igen ett antal tiokronor fattigare.

Som alltid så stod Karin och väntade på mig. Jag vet inte om det alltid är för att jag är något sen eller för att hon tar det säkra före det osäkra och alltid är ute en stund i förväg.

 

Det blev inte stammisstället denna kväll, men ändå så beställde jag samma sak som jag alltid brukar beställa. Är jag en vanemänniska eller är det bara min fantasi som ställt in föreställningen för kvällen??

Det kan ju vara också att min ekonomi styr mina beställningar… Så från med söndag kväll blir det makaroner med ketchup eller nudlar för hela slanten.


 

Innan jag trasslar in mig i underliga händelser som sker runt mig, så kan jag berätta att en utredning startar 4/9. Utredningen ska ta reda på om jag verkligen har ADD eller om det bara är livligfantasi som jag lider av… Kanske det kommer fram under utredningen att jag inte bara har ADD utan även att där andra har en hjärna har jag vaniljsås. Och därför orsakar att jag är som jag är  J

Kanske läkarna tillslut inser att det är synd att låta mig lida i onödan och sätter en elpistol mot tinningen på mig… Nej det skulle de aldrig göra. Jag litar på sjukvården (ibland i alla fall) och tror att de gör sitt bästa för att jag ska bli en vanlig blek och tråkig Svensson, som aldrig är nöjd.

Jaja, den som lever får se.  

 

för stunden följer både jag och Karin en mycket spännande följetong på datorn och vad som helst kan ske på slutet… Följetongen heter ”försäljning på Tradera”.  

Micke lämnade Norrtan och jag fick för en stund sedan veta att han kom hem till far och att de båda överlevde de köttbullar som jag lagt i matlådor. Pappa tyckte de var goda medan Micke tyckte att de var bleka i smaken… Hmmm.

 

Årets första studentfest går av stapeln i kväll i huset bredvid mitt. Stänga fönstret eller öronproppar är valen jag har i kväll om jag vill sova. Det är det värsta med att bo bland unga ungdomar… de festar dygnet runt och för ett jäklans liv. Plötsligt förvandlades Helena till sin stendöda äldre släkting som hela livet klagade på allt och var uråldrig redan som liten...

 

Dags att se slitet på dagens avsnitt i följetongen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards