TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Ett trasig kort? en trasig box? en trasig Helena? Var finns felet?

Av helena - 22 september 2008 21:50

Att jag håller på att bli tokig är en underdrift! Jag har mig veterligen inte ett enda grått strå i min blonda peruk men om jag vaknar helt gråhårig i morgon skulle jag inte vara det minsta förvånad.

Hamnade med min moster på ett litet ställe där de säljer sten/grus och köpte där ett par säckar grus till Janes rabatt.

Trevlig liten biltur om jag får säga det själv.

 

Hur som helst. För cirka månaden sedan slutade min boxer att fungera med den följden att jag bara fick tråkiga kanaler kvar. Jag ringde boxer och följde deras anvisningar för att få mina kanaler att åter fungera, men ändå fungerade det inte. Jag fick förklaringen att det antingen var kortet det var fel på eller boxen. Jag fick hemskickat ett nytt kort och var jätte glad tills jag testade kortet… Det fungerade ändå inte. Jag deppade ihop och insåg att det inte var kortet som var felet utan strul med boxen.

I dag köpte jag en ny box och glad på läpparna släpade jag hem den lilla kartongen. För ca 2 timmar sedan började jag installera den vackra och nydoftande boxen någon minut innan CSI gav jag upp och insåg att om det inte är del på kortet och boxen sprillans ny så måste det vara mig det är fel på. Ringde boxer så nu ska jag beställa en liten installatör som kollar igenom och ser vad felet ligger. Om han inte hittar fel på boxen, tv:n eller kortet så måste jag ringa en liten renoverings gubbe åt mig också…


 

Kan meddela att kantarellmackan bara blev smörstekta kantareller eftersom mackorna tog slut. Men även utan bröd så var det gudomligt gott!!!!! 

Tack Karin för kantarellerna. Hade jag bara stekt de stackarna som jag själv plockat så hade jag kunnat grilla dom på ett grillspett och som grillspettet hade jag kunnat använda en tandpetare…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards