TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Det sitter en trummis i min skalle.

Av helena - 29 september 2008 23:00

Det sitter en liten trummis i min skalle och lirar trummor.

Inte ens piller kan få denna lilla rockare att sluta spela. Han väckte mig i morse och har hållit mig sällskap hela dagen.


I dag har jag varit på apoteksbesök och sett insidan på Willys. Hann även grabba tag i en liten potatissäck inne på Coop, nar jag ända hade vägarna förbi. Planen var att göra kroppkakor till min far och min moster. Måste dessvärre göra om potatisdegen någondag, eftersom den blev lite kletigare än jag tänkt mig. Det var som att stoppa ner händerna i välling. Och att göra en snöboll av välling är ungefär lika lätt som att få en katt att flyga eller något.


Morgondagen var menad att bli lugn. Barnvakt på kvällen, men i övrigt skulle det vara jag och novellen. Men tji fick Helena då ett samtal med pappa visade att min bror inte varit på besök på över en vecka och maten tagit slut i hans kylskåp. Så i stället för lugn och ro fram till cirkus 17.00 så blir det en buss tripp ner till Solna, snacka med pappa och fylla hans kylskåp innan jag hoppar på bussen till kära Norrtälje och i flygande fläng anländer i lagom tid till middagen.

På onsdag är det Norrtälje marknad och som vanligt så är jag dubbelbokad. Lovade att lotsa min moster genom stan samtidigt som jag ska luncha med Lola och kanske Karin... Hmmm. 

På torsdag ska jag och mamma ner till Solna med matlådor och  städutrustning för att ge oss i kast med pappas lägenhet.

Och senast på fredag fm ska novellen vara inne hos min lärare...  Trots att jag inte har jobb att gå till så känns det som om jag aldrig är hemma och ledig.


Jag verkligen älskar min mobiltelefon!!! Antingen så tar batteriet slut eller pengarna på kortet. Jag slänger aldrig på luren i öronen på folk, även om vissa kanske tror det eftersom min telefon utan förvarning har en tendens att dö, när jag pratar med folk.  Mina vänner är vana att efter en stunds samtal prata med sig själva eftersom jag försvunnit men att min far plötsligt blir ensam på linjen, det är inte kul utan bara jobbigt.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards