TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Se den inte själv... låt någon annan se den i stället

Av helena - 17 oktober 2008 22:43

Träffade Lola och Karin över en lunch på det vanliga stället och det blev den vanliga beställningen för oss alla tre. Vi satt över timmen, snackade skit, käkade gott och garvade järnet. Jag gjorde mitt bästa för att dölja mina gäspningar och det lyckades troligen för ingen kommenterade mina vindande ögon och den viftande handen över munnen.

Efter en snabb tur in på apoteket försvann Karin och istället dök Kim upp. En sväng inne på H&M medförde att kim åkte rulltrappa och jag hittade en jacka som Kim köpte åt sig själv. Efter en tripp till Willys, så åkte jag hem och funderade.

Efter lite funderingar messade jag Ylva som droppade in på DVD kväll och i sällskap med henne kom en hel burk med läskigt smarrig Fudge.

Ylva bokade soffan och jag intog min vanliga plats på golvet och så följde ett par timmar i filmens värld. Jag vet inte vad det är med min filmsmak nuförtiden men alla filmer vars baksidestext verkar såååå bra, visar sig efter att sett dessa inte bara var skitfilmer utan riktiga kalkonfilmer och rena skämtet, trots att de påstods vara rysare…

Mycket spännande upplevelse när vi satt som två frågetecken och undrade om det verkligen var rätt film i fodralet.


"Eternal" om kvinnliga vampyrer som dödar för att behålla sin ungdom…  En påstod rysare som  innehöll lite väl mycket sex för att vara underhållande på riktigt skrämmande sätt.

I know who killed me en thriller med Linsay Lohan som var helt ok men som kunde varit bättre om den inte varit så underlig handling. Den var i alla fall läskigare än Eternal.

Kvällens bästa film var i alla fall The locals en zombierysare och det är en film som jag kanske kan tänka mig att se igen om ett par år när jag lyckats förtränga slutet.


 

Detta är upptakten till skräckfilmen som är en isande blandning av ”Day of the Dead” och ”Deliverence- den sista färden” . Se den inte själv!

Baksideshandlingen på ”The Locals” .

Och jag håller med helt och hållet. Se den inte själv… låt någon annan se den.  För det rätta svenska språket hade ju självklart varit:

"Detta är upptakten till skräckfilmen som är en isande blandning av ”Day of the Dead” och ”Deliverence- den sista färden” . Se den inte ensam! "

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards