TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 20 november 2008

Morgon svammel...

Av helena - 20 november 2008 10:19

Jaha! Klockan är inte ens tio på förmiddagen och jag är otroligt nog vaken. Kan kanske bero på att jag ställde klockan och faktiskt klev upp när den ringde… eller nästan direkt när den ringde i alla fall. Problemet var bara vilken av klockorna som jag skulle lita på. Ska vara nere på stan vid 11 snåret och min ena klocka visade 9.15 och den andra visade 10.15 Viste inte om jag skulle bli stressad eller slappna av. Det blev för en kort stund kaos i hjärnan och jag sprang runt och letade efter en rätt fungerande klocka. Självklart hittade jag den klockan på datorn som faktiskt är den enda som ändrar till vinter/sommartid automatiskt och därför den enda som jag rent logiskt kan lita på :)

Är trött som attans, som vanligt höll jag på att säga, men förhoppningsvis så blir jag lite piggare med en kopp kaffe i kroppen.


  

Tittade ut genom fönstret i gårkväll och såg årets första snöflingor dala ner och vipps så blev vintern verklig för mig och jag fick lust att baka pepparkakor. Hittade en mycket frusen pepparkaksdeg i frysen och efter att ha pratat med ”Egbert” så åkte den in i micron och sedan blev det baka av. Kaffe och pepparkakor förgyllde min kväll i lyan. Även om jag ser att många redan börjat julpynta sina lägenheter så vägrar jag sätta upp adventsstjärnan och julgardinerna. Att börja sälja tomtar och annat jultrams i början av oktober är för mig inte riktigt riktigt. För att vara helt ärlig så känns det sjukt att börja med julförberedelser sååååå vidrigt långt innan jul. Jag kommer att stirra på mina gardiner, men de kommer inte att hamna i fönstret förrän första advent och inte en sekund innan. Troligen så kommer jag att ha Elias den helgen (längtar efter lillknodden något otroligt!) och då ska vi julpynta hos mig, med det lilla pynt jag har, vilket borde gå på ett par minuter, sedan kan jag tänka mig varm choklad och pepparkakor som ett litet stämningsberöm  :)

  

Lola ringde just. Hon är vid bussen vilket ger mig ca halvatimmen att dricka kaffe, hoppa i VARMA kläder och rulla ner på stan på ”vita häxan” med sommardäck. Snön ligger fortfarande och jag har väll inga andra val än att vänja mig vid att rulla i vitt på smala hjul :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards