TALLUGGLAN

Alla inlägg under november 2008

Av helena - 22 november 2008 14:14

Skrev ett inlägg i natt och som jag nu valt att ta bort. Jag behövde rensa hjärnan och skrev en massa svammel, som jag fortfarande står för, men som jag efter lite funderande valt att ta bort eftersom det inte kändes rätt att resten av världen skulle höra min förvirring och underliga funderingar  :D







Av helena - 22 november 2008 13:39

Nu snöar det något otroligt utanför rutan och jag får julkänslor.

Älskar snön, men tyvärr så innebär det att jag måste ställa undan cykeln.

Av helena - 21 november 2008 22:55

Skrev ett LÅNGT inlägg. Tryckte på fel knapp och "Puff" allt vara borta... Vartenda ord, mening och tanke ligger i glömskans helvetiska mörker. Hatar verkligen att tvingas skriva om ALLT!!!! 


Blääääääääääääääääääääääääääääää !!!!!!

Av helena - 21 november 2008 14:57

I dag känner jag mig verkligen som min elaka tvillingsyster. Den snälla tvillingen ligger fortfarande och sover efter att ha stoppat sömntabletter i käften i gårkväll för att lättare kunna somna. Dessvärre fungerade de lite förbra och hjärnan hos den stackaren sover fortfarande. Istället vaknade den elaka tvillingen och kommer att göra sitt bästa för att ställa till ett litet helvete för den snälla själen Helena...



Av helena - 20 november 2008 17:32

Oj! Finns bara ett ord att säga och det är... ”OJ”!!!

 

Jag vet knappt var jag ska börja… För att göra en lång historia väldigt kort så har jag haft en mycket underlig och annorlunda dag. Messar just med Karin efter att ha tillbringat ett par kul timmar i hennes och Lolas sällskap. Sitter i soffan med en kaffe framför mig samtidigt som tårarna rinner längst med kinderna och magen krampar i en skrattattack som varat på tok för länge.

 

Vad händer om de starka tabletterna tar slut och det dröjer veckor innan nya kan hämtas ut? Vad händer om de nya tabletterna är lika starka som de som tog slut? Efter ett långt uppehåll så är inte kroppen van vid styrkan och vad som händer då fick jag erfara i dag då mötet med Lola blev underligare än det brukar. Hon var inte riktigt kontaktbar och somnade under lunchen… En mycket underlig upplevelse. Att släppa människan själv på stan var en risk som jag inte ville lida av dåligt samvete efter att ha gjort så jag lotsade den stackars människan runt stan. Hon erkände att om det varit andra hon skulle träffat så hade hon ställt in besöket och stannat i sängen, men eftersom det bara var mig och Karin hon skulle träffa så var det okej.  Bara Karin och jag samt resten av Norrtälje… Det var länge sedan som jag sprang på så många jag känner och alla måste ha trott att jag för dagen hade IQ mumsmums, eftersom jag knatade runt med en tjej som inte bara vinglade på som en fyllkaja utan dessutom var högre än en jäkla skorsten… Oj oj oj, vilka vänner jag har! Tur att Karin som är den mest normala av oss tre var med och gjorde att jag inte kände mig lika malplacerad som jag om jag haft tillräckligt med vet kvar, borde ha gjort. 

 

En oförglömlig lunch med andra ord och som jag hoppas slippa vara med om alltför många gånger.

 

Det senaste skrattet som jag fortfarande sitter och fnisssar åt är för bisarrt att berätta om men levererades från Karin. En liten tanke som följdes av en underlig mening som inte hörde samman alls men som passade så rysligt bra ihop att det blev bland det snuskigaste jag någonsin hört Karin säga…  

 

Resten av kvällen kommer förhoppningsvis att gå i lugnets tecken även om jag kommer att dra på smilbanden vid vissa dörrar som jag passerar :)

Av helena - 20 november 2008 10:19

Jaha! Klockan är inte ens tio på förmiddagen och jag är otroligt nog vaken. Kan kanske bero på att jag ställde klockan och faktiskt klev upp när den ringde… eller nästan direkt när den ringde i alla fall. Problemet var bara vilken av klockorna som jag skulle lita på. Ska vara nere på stan vid 11 snåret och min ena klocka visade 9.15 och den andra visade 10.15 Viste inte om jag skulle bli stressad eller slappna av. Det blev för en kort stund kaos i hjärnan och jag sprang runt och letade efter en rätt fungerande klocka. Självklart hittade jag den klockan på datorn som faktiskt är den enda som ändrar till vinter/sommartid automatiskt och därför den enda som jag rent logiskt kan lita på :)

Är trött som attans, som vanligt höll jag på att säga, men förhoppningsvis så blir jag lite piggare med en kopp kaffe i kroppen.


  

Tittade ut genom fönstret i gårkväll och såg årets första snöflingor dala ner och vipps så blev vintern verklig för mig och jag fick lust att baka pepparkakor. Hittade en mycket frusen pepparkaksdeg i frysen och efter att ha pratat med ”Egbert” så åkte den in i micron och sedan blev det baka av. Kaffe och pepparkakor förgyllde min kväll i lyan. Även om jag ser att många redan börjat julpynta sina lägenheter så vägrar jag sätta upp adventsstjärnan och julgardinerna. Att börja sälja tomtar och annat jultrams i början av oktober är för mig inte riktigt riktigt. För att vara helt ärlig så känns det sjukt att börja med julförberedelser sååååå vidrigt långt innan jul. Jag kommer att stirra på mina gardiner, men de kommer inte att hamna i fönstret förrän första advent och inte en sekund innan. Troligen så kommer jag att ha Elias den helgen (längtar efter lillknodden något otroligt!) och då ska vi julpynta hos mig, med det lilla pynt jag har, vilket borde gå på ett par minuter, sedan kan jag tänka mig varm choklad och pepparkakor som ett litet stämningsberöm  :)

  

Lola ringde just. Hon är vid bussen vilket ger mig ca halvatimmen att dricka kaffe, hoppa i VARMA kläder och rulla ner på stan på ”vita häxan” med sommardäck. Snön ligger fortfarande och jag har väll inga andra val än att vänja mig vid att rulla i vitt på smala hjul :)

Av helena - 19 november 2008 17:45

TALANG 2008

 

Fick en inbjudan till talang 2008 och självklart så tackade jag ”ja” och hade en supertrevlig kväll med småtalangerna.

Om jag inte har fel så var tjejerna som uppträdde i åldrarna 7-8 år (rätta mig om jag har fel) och trots att kvaliteten på uppträdena så är jag imponerad över att de överhuvudtaget vågade ställa sig på scenen med kompisar, föräldrar och främlingar placerade som publik. De har mer mod än jag någonsin haft och jag beundrar verkligen deras mod.

Tack Emma och Karin för att jag fick vara med!

Av helena - 17 november 2008 22:47

Jag gillar Tradera och går för dagen runt och kollar i min lya om jag har något kul att sälja. Smittades av karins tur och även om jag inte tror att jag kommer att bli rik så kanske jag kan skrapa ihop lite pengar till julklappar åt släkten och syskonen...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards