TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

52 Saker man kan göra i en hiss...

Av helena - 19 juli 2009 02:56



1. Låt som en racerbil då någon går in i eller ut ur hissen.

2. Snyt dig och erbjud alla att se ditt näsduksinnehåll.

3. Grimasera smärtfyllt på samma gång som du smäller till dig i pannan samtidigt som du säger 'Håll käft! För helvete, håll käft allihopa!'

4. Vissla de fem första noterna ur It's a small world oavbrutet.

5. Sälj jultidningar eller majblommor (helst förra årets).

6. Under en lång tur i hissen, luta dig från ena sidan av hissen till den andra då hissen kränger till.

7. Öppna din handväska eller portfölj, kika in och viska lagom tyst, 'Har ni nog med luft där inne?'

8. Erbjud namnskyltar till de personer som går in i hissen. Bär din upp-och-ner.

9. Stå tyst i ett hörn, med ansiktet vänt mot väggen. Säg inget, gå inte av på någon våning.

10. Då ni kommer fram till en våning, försök att bända upp dörrarna med fingrarna och spela oerhört överraskad då de öppnas automatiskt.

11. Luta dig mot en annan person och viska. 'Blod blod blod.'

12. Välkomna alla nya passagerare genom handskakning och be dem kalla dig general.

13. Ett ord: Väderspänning.

14. Blockera dörrarna på översta våningen och insistera på att hissen inte ska röra sig ur fläcken förrän du hör den krona som du släppte ner i hisschaktet slå i botten.

15. Gör TaiChi övningar.

16. Stirra på och grimasera mot en annan person. Säg slutligen, 'Jag har nya sockor!'

17. När minst åtta personer har kommit in i hissen, jämra dig och mumla fram, 'Åh nej, inte nu! Jäkla åksjuka...'

18. Ge ut religiösa tidskrifter till alla i hissen.

19. 'Mjaua' lite då och då.

20. Slå vad med dina medpassagerare att du kan få in en femtioöring på tvären i din näsa.

21. Rynka pannan och muttra, 'Måste gå! Måste gå!'. Ge slutligen ifrån dig en djup suck och säg, 'Oj...'

22. Visa ett sår för de andra passagerarna och fråga om det ser infekterat ut.

23. Sjung 'Kungssången' samtidigt som du trycker på vånigsknapparna i takt med melodin.

24. Skrik 'Fallskärmar på!' då hissen åker neråt.

25. Gå in i hissen med en frysväska som det står 'mänskligt huvud' på.

26. Stirra på en annan person i hissen en bra stund och säg sedan högt, 'Du är en av dem!', varpå du går och ställer dig så långt från den personen som möjligt.

27. Rapa, och säg sedan, 'Mmmm...gott!'

28. Lämna en låda mellan dörrarna.

29. Fråga varje person som går på om du kan få trycka på knappen åt dem.

30. Ha en handdocka med och prata med de andra 'genom' den.

31. Sjung, och be alla sjunga med.

32. När det är tyst i hissen, fråga 'Var det där din mobiltelefon?'

33. Spela munspel.

34. Stå på händer.

35. Säg stolt 'DING' vid varje våning.

36. Luta dig noncharlant mot knappanelen.

37. Säg 'Undrar vad de här är till för?' och tryck på alla knappar. Glöm inte 'Nödstopp-knappen'.

38. Lyssna med stetoskop på hissens väggar.

39. Rita en liten fyrkant med vit krita på golvet och annonsera den som 'din personliga yta'.

40. Ta med en stol.

41. Ta en smörgåstugga och fråga de andra passagerarna 'Ong däk ärr nagong song vill sche ad du hal i unnen'.

42. Blås salivbubblor.

43. Dra ut tuggummit i långa strängar ur din mun.

44. Säg med demonisk röst, 'Jag måste hitta en passande kropp.'

45. Ha med en filt, och håll i den som om den var guld värd.

46. Gör explosionsljud då någon trycker på en knapp.

47. Bär 'Röntgenglasögon' och flina mot de andra passagerarna.

48. Stirra på din tumme och säg, 'Du, jag tror den blir större.'

49. Om någon går emot dig, ryck undan och skrik, 'Tafsare!!!'

50. Raka dig.

51. När någon ny person kliver in i hissen, peka mot dennes ansikte och ge upp ett högljutt skratt

52. Gör pruttljud, och fråga någon av de andra passagerarna om det var han/hon som gjorde det.

 
 
Jennie

Jennie

3 augusti 2009 22:10

Hahahahaha jag garvar fan ihjäl mig, jag älskar sånt här!

http://www.jempie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards