TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

En vanlig filosofering :D

Av helena - 31 december 2009 18:45

Om ett par timmar ringer landets klockor in ytterligare ett nytt år.  

Ett nytt år tar sin början och allt det som vi inte han göra under året som varit, ska vi nu rätta till och förverkliga. 


Löften ges samtidigt som raketerna fyller skyn med färger och glasen höjs för att fira att året är tillända.

Löften som vi kanske lyckas hålla ett par månader på sin höjd, innan något stör vår vilja och drömmen rinner ut i sanden. Löften som vi kanske menade den stund som vi uttalade dem, men som dagen efter inte låter lika lätta att uppfylla.


Är det lättare att hålla löften som ges på nyåret?

Vad är skillnaden på nyårslöften och vanliga löften?


Just år 2009 har gått svindlande fort och månaderna har rusat förbi som ett expresståg. Även om jag upprepar det varje december, så känns detta år verkligen kortare än tidigare år och jag undrar hur det är möjligt eftersom jag inte fyllt tiden med något särskilt. 

 

Jag vill inte ge nyårslöften eftersom jag vet att jag inte kommer att hålla dem. Men jag kommer att ge "nyårsförsök".

Jag ska försöka göra nästa år till ett bättre år än det som varit. Jag vill försöka att göra en förändring i mitt liv. Inget radikalt som märks från en dag till en annan... utan mer i smygsteg för att vänja mig vid det nya. En typ inskolningsperiod.  Jag kommer att försöka hålla mig kvar utanför godisträsket och fortsätta mitt chips och godis uppehåll. Ett uppehåll som även inkluderar kolsyrade drycker och saft. 

Jag ska ta mig i kragen och försöka ta mig ut i spåret och gå de rekommenderade minuterna varje dag.

Jag ska försöka... 


*************************************



För mig är nyårsafton den dag som jag sätter mig ner och reflekterar över året som varit. Allt bra som skett och hur jag kunnat göra annorlunda för de mindre bra händelserna. En dag jag ägnar mig åt att minnas...


Vad gjorde jag under 2009 och vad hände utanför i den stora världen?

Vad skulle jag gjort annorlunda och vad missade jag när chansen kom? 

Vad vill jag ta med mig in i det nya året och vad vill jag absolut glömma och aldrig mer tänka på? 
Som den person jag är så kommer jag troligen att älta min misstag till livets slut, men återigen så gör jag även detta år ett försök till rannsakning, innan klockan slår midnatt. 


Om ett par timmar ringer landets klockor ytterligare in ett nytt år och om 12 månader sitter jag säkerligen åter här, undrar vad som som hände under året som gått och vad jag kunde gjort annorlunda... 


  

 
 
Gulliz

Gulliz

1 januari 2010 10:37

Gott nytt år!!Hoppas du hade en bra dag! :D

http://puckokatten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards