TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

En kort uppdatering!

Av helena - 12 februari 2010 10:20

Är fortfarande datorlös och sitter således nere på biblioteket.

Jag trodde ärligt talat inte att jag var så beroende av dator som det efter en tid som "datorbefriad" visar sig att jag är.

Att inte kunna kolla mailen, eller skriva blogg när helst jag vill är bara ett av problemen. Men även att kolla efter busstiderna, numret till taxi eller kuliga recept gör att jag stundtals håller på att klättra på väggarna.

Jag hoppas verkligen att min dator kommer över sjukdomen snart och hittar tillbaka till lyan.


Dagarna som varit sedan senaste inläggen har varit lugna. Både psykiskt och fysiskt.   

Blev ledig i går från Markus och istället för en dag inne i värmen och ensamheten hade jag turen att träffa ullie ute på stan. Det som var meningen att bli snack över en fika på "Tullen", blev i stället närmare 6 timmar ute på stan som avslutades med fika hos en gemensam kompis.

Hade verkligen en kanondag och en av de bästa och trevligaste dagarna på mycket länge Tack Ullie!!

Fick även ytterligare en överraskning i går då meddelandet att jag får ny granne i porten bredvid dök upp på sms.

Så i början av mars har jag åter en av mina underbara vänner inom promenad avstånd, (en mycket kort promenad vissligen, men dock krävs jacka och skor för att ta sig dit    )  vilket kommer att bli superskoj och något jag verkligen ser fram mot!  


Vad har hänt i övrigt sedan senast?

Ett pipande ljud i lägenheten fick mig i går att befara att någon placerat en bomb i köket. Pip, pip, pip... 

Lätt panikslagen letade jag efter källan till pipandet och hittade det under diskbänken. En liten dosa jag inte ens lagt märket gav det irriterande ljuset ifrån sig. En liten lapp bredvid dosan berättade att man vid larm skulle ringa fastighetsjouren, då larmet varnade för vattenläcka... 

Det var tack och lov ingen läcka utan bara ett batteri som sett sina bästa dagar och därför varnade för tomhet.  





 
 
Grabbarna

Grabbarna

12 februari 2010 10:41

låter chill!

http://www.grabbarnasomskriver.blogg.se

 
Annie

Annie

15 februari 2010 11:37

Åh, det ska bli så kul. Snart är vi grannar! :D

http://malinsstorasyster.blogg.se

 
aja

aja

16 februari 2010 11:44

hejsan gumman
hoppas du snart får fatar hem igen:-)

kramzz

http://www.gumzan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards