TALLUGGLAN

Alla inlägg under mars 2010

Av helena - 17 mars 2010 15:15

Hittade denna humor på Jesper.nu och garvade som sjutton!


Sydsvenska Dagbladet:
Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv.
(Fy f-n för att tvingas tillbringa 2 år i Eslöv!!)


21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare.
(Kidnappning då eller?!)


Nordvästra Skånes Tidningar:
Mannen dog medan kvinnan avled.
(Skillnaden är...?!)


Örebrokuriren:
Gynekolog hittade knarkgömma.
(Var?!)


Svenska Dagbladet:
Färre gökar i södra Sverige.
(Hur vet man det...?)


Ingen av de omkomna hade livshotande skador.
(Istället dog de av...??)


Uppsala Nya Tidning:
Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse.
(Tur att man inte är anställd där...)


Bergslagsposten:
Inga spår efter skidåkare.
(Skidflygning?)


Huset som brann ned till grunden, blev totalförstört.
(Helt säkert?)


Ölandsbladet:
Mindre poliser till Borgholm.
(Vad är maxlängden?)


Helsingborgs Dagblad:
Vi skriver alt dåligare.
(Det jör vi vel inte!)


Dagens Nyheter:
Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning.
(Inte undra på att bensinförbrukningen är låg...det är ju en diesel!!)


Expressen:
Svältdöd blir vardagsmat
(Då är det problemet löst!)


Dagens:
Lam pojke bortsprungen.
(Hur lam var han sa du?)


Aftonbladet:
Arbetslösa har rätt till dagisplats.
(Då är de ju sysselsatta åtminstone!)


Polisen grep torsk i Fiskhamnen.
(Med kastspö?)


Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.
(Yeah right!)


Östersundsposten:
Krockade med älg på motorcykel.
(Hade älgen hjälm?)


Falköpings Tidning:
Kritik mot hur sökande sköts.
(Dog dom inte direkt?)


Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja.
(Finlandsfärjan klädde sig faktiskt utmanande!)




Av helena - 16 mars 2010 14:46

Det blev silhuettkakor, "tuppkakor" och mockarutor innan både ingredienserna och orken tog slut.

Nu sitter jag här och funderar på att röra mig hemåt medan jag fortfarande kan hålla ögonen öppna.

Ett par timmar instängd i köket och med en massa otroliga dofter som retade mig, men ännu har jag inte smakat på mitt hembakade.


kanske har jag lärt av misstagen och kan hålla mig undan de frestande sakerna...  Eller kanske inte.


I kväll blir det åter ett afropass på Ntc och i morgon kan jag sova ut och bara ägna mig åt lyan. Finns ett antal saker som jag bara MÅSTE göra innan jag kan slappna av.   

Av helena - 15 mars 2010 20:30

Lite mellan tummen och pekfingret så kan man säga att jag nu varit en månad på Ntc. Har fått ett nytt träningsprogram att följa och kan erkänna att jag varit på plats oftare än jag trodde jag skulle vara men ändå så är det mer sällan än vad jag önskat. Hade jag ork skulle jag vilja börja dagen nere på gymmet med en riktig genomkörare och därefter äta frukost.

Men eftersom jag har problem att vakna i tid för att vara på plats på arbetsträningen, så blir dessa träningsmornar ytterligare ett mål långt fram i framtiden.

 

Cirkus en månad med träning och även om delmålen är långt borta och vågen fortfarande skriker av smärta bara jag stirrar på den, så går det framåt. :)

Jag är piggare på dagarna, min psoriasis har blivit bättre, jag sover bättre på nätterna och min sommarjacka har blivit större…

Även om jag inte använt jackan på ett år och kanske glömt hur den satt senast, så känns det positivt att den KANSKE har blivit större.

 

Om någon dag ska jag plocka fram måttbandet igen och kolla efter de millimeter stora  förändringarna som jag kanske gjort.

 

Den som lever på hoppet!!



  

Av helena - 12 mars 2010 13:04

 

Visst är det härligt!! Solen skiner och asfalten syns mellan snöhögarna.

Troligen så kommer det ett bakslag, men just för stunden är våren här och värmen finns i luften.

Veckan har varit stressad men ändå ganska intressant.

 

Har gått upp till halvtid på arbetsträningen och denna första vecka gick det åt skogen, då hela tisdagen körde ihop sig och min hjärna beslöt sig för att ta en ledig dag. :(

Lunchen med U blev i alla fall trevlig och även A kom en stund över på en kaffe. Ca 18.15 var dagen med U över och en kvart senare hämtade min kära träningspolare "L" mig på busshållsplatsen för den vanliga tisdagsträningen på Ntc, Afrodansen. Denna gång var ordinarie afrotränaren frisk så för första gången träffade jag Polly  på annat ställe än vid fikabordet :) .

Det var tredje gången jag gick på afro och nu börjar det bli lättare och även roligare.

Börjar kunna rörelserna och vet vad som skall komma.   

Danne ringde mig efter träningen när jag var på väg hem och berättade den glade nyheten att jag i sommar kommer att bli faster!! Verkligen kanonskoj!!

Så nu håller jag åter på att planera ett babytäcke. Eftersom Josefin fick ett som liten och även Elias har ett som jag sytt, så känns det självklart att även bebis ska få ett. Jag har fått helt fria händer och det är svårare än at ha färgerna redan klara. men det ska nog gå.

Ska strax ner till tygaffären och kolla tyger (jippie!!)

 

 Onsdagen skulle ha blivit en ensam skrotdag, då jag planerade att bara skrota runt hemma i lyan i skitiga kläder, bara vara ensam och butter. Hamnade dock i en bil med moster vid ratten och en shoppingtur på ”Flygis”.

-  Jag ska inget ha sa jag och kom hem med två kassar mat…

Kvällen blev lång med illamående och magsmärtor på besök. Natten blev än längre och orolig då mardrömmarna avlöste varandra.

Torsdagen försov jag mig och hjärnan var verkligen inte i form för en dag vid soppkastrullerna, men ändå var jag där vid 9-snåret och hackade lök så skalen flög.

 

 

 

     

 


Av helena - 6 mars 2010 19:24

Dagen blev inte så lugn som jag trodde att den skulle, men det har gått bra i alla fall.

Halv tio stod vi som ett par glada hurtigbullar utanför gymmet, fulla av energi. Någon timme senare knatade vi därifrån mindre fulla av energi men fulla av kaffe. Målet var Kappahl där Lotta hittade en kanonsnygg tunika och även jag hittade en massa kuliga kläder som jag dock inte tänker köpa ännu :)

Efter lite klädshopping så drog vi vidare för en snabb titt på loppisen. 


Väl hemma så fick jag meddelandet att Annie var på ingång. Så efter en mycket snabb snabblunch hoppade jag ner i skorna och knatade till grannhuset där flyttbilen blev utpackad.  Nu sitter jag hos Annie. Lägenheten är beborlig och middagen avklarad. Ska snart packa ihop mig och knata hemmåt.



Av helena - 5 mars 2010 14:30

Har hittat två tunikor som jag förälskat mig i.

Funderar på att beställa dessa.

Å andra sidan så är jag osäker på vilken storlek jag i såfall ska ta.

Så det får nog vänta ett tag :)

 

    

Av helena - 5 mars 2010 12:15

Klockan är cirkus tolv och redan är alla "måsten" redan gjorda. 

Det är bara diskning, dammsugningen och lite lättare matlagning kvar att göra.


är fortfarande seg sedan gårdagen och i morgon blir det åter en dag full av spännande saker. Strax efter frukost bär det av ner till gymmet med Lotta och sedan vidare till Vigelsj för att hjälpa Annelie att boa in sig i lyan...

Kanske en liten överdrift, snarare så får jag leka packåsna och flytta kortonger i trappor. men det är i allafall  kul att åter ha henne i närheten.


Om en stund kommer morsan in till Norrtälje med lillskruttan och jag fuderar på att följa med dem till "lekrymden" uppe i Görla. är dock trött som attans och jag lär inte bli piggare av att sitta inne och glo på teven, så kanske följer jag med dem... 


  


Av helena - 5 mars 2010 10:57

Det är inte ofta som jag skrattar så jag gråter och magen krampar av skratt.

Det är inte heller ofta som jag träffar personer som har min typ av humor och därför även skrattar åt samma saker som mig.

I går var en av dessa dagar, då skrattet inte gick att hålla inne.

om det berodde på trötthet eller om det verkligen var kul, ska jag låta vara osagt, men kul hade vi :) 

 

Det hela började med att jag fick två sänglådor med hjul av Jill.

Jill föreslog att jag skulle fråga Lotta om hon ville köra dessa hem till mig, då båda lådorna kanske skulle vara för tunga att bära hela vägen.

Snabbt kom förslaget från mig att jag alltid kunde sitta i lådan i nedfarsbackarna på hemvägen om jag inte längre orkade bära dem.

hela samtalet spårade ut totalt och den ena bilden värre än den andra dök upp i skallen. Hursomhelst så blev beslutet att jag skulle sitta i lådan och använda handarbetsstickor som hjälpmedel att staka mig fram. Lotta lovade att stå på vissa utvalda platser och knäppa kort, när jag kom farande. Dessa bilder skulle vi sedan skicka in till Norrtälje tidningen med bildtexten: 

 

 "Behövande har inte längre råd med rullstolar"...



 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards