TALLUGGLAN

Alla inlägg under mars 2010

Av helena - 4 mars 2010 14:28

I går var det möte på "Markus" med mig, Jill, socialen och arbetsförmedlingen. Mötet gällde min framtid och vad som skulle hända nu när min arbetsträning är slut.

Att jag varit på "Markus" i 6 månader och ännu inte kommit upp i 50%, är väll ett litet bakslag för mig, samtidigt som det visar att jag trots min övertygelse om att jag är frisk, i själva verket inte är frisk och har långt kvar innan jag blir riktigt frisk. 

Efter lite småsnack om dittan och dattan så blev det beslutat att jag kommer att bli kvar i ytterligare 3 månader.  Även om jag stundvis funderat på att byta plats och leta annat där jag faktiskt har en chans att få jobb,  så känns det bra att få vara här ett tag till.  Att jag faktiskt får ta den tid som behövs för att bli frisk.

Av helena - 4 mars 2010 14:10

Sopplunchen överstökad för dagen. 

Medan Jill är i Åkersberga och leker med sportlovslediga barn så hade jag hjälp av Sonja i köket, och allt gick smidigt och bra. Soppan blev god, ingen som klagade över tillbehören och alla kom levande här ifrån... En lyckad dag med andra ord :)

Nu sitter jag och väntar på liften hemåt.

Det snöar katter och blåser storm, så en promenad hem, känns mindre skojig. Även om jag funderar på att gå till gymmet under eftermiddagen så försöker jag undvika vintervädret.


Om ett par timmar ska jag återvända ner till Markus för en kväll med tjejerna. Lite påskpyssel och tjejsnack kan nog vara det som behövs för stunden. Även om kommande  morgonen blir i tidigaste laget, så vill jag inte missa kvällen med gänget och lite kaninpickande...  

Påsken är på ingående och samtidigt som vi snackar så låter vi fingrarna leka med ulliga saker.  Och Kaninerna i ull är ju så underbart söta och lätta att göra. Även om min första kanin blev en äkta "försökskanin", så hoppas jag i kväll få in snittsen och klara av att göra en godkänd långöra.


Tjingeling!   

Av helena - 2 mars 2010 14:45

Hade en träff med Emelie på NTC i dag och fick veta var jag viktmässigt bör ligga. Jag har ännu inte så gott självförtroende att jag vill skryta om min vikt, men jag kan i allafall berätta att jag bör gå ner 30 kilo för att ha en okej vikt.  

Bara för skojsskull så kan jag ju även berätta att benen i min kropp har en vikt på 9,4 kilo :)


När jag var inne på nätet och kollade på BMI så skulle min vikt enligt den sidan ligga på 44-55 kilo, vilket gav mig en smärre chock, så Emelies dom kändes inte alltför hård när det bara är 30 kilo...

30 kilo!!!! 

Herregud! jag kommer aldrig att fixa detta om jag tänker på den halva elefantvikt som jag måste dumpa.


Har även börjat fundera på kläder!! 

Jag menar. Om jag går ner 30 kilo så har jag inte ett klädesplagg i garderoben som passar. Kläder kostar pengar och dessa har jag väldigt ont om för stunden, vilket betyder att jag kommer i brist på nya och passande kläder kommer att tvingas springa runt invirad i handduk...

Samma problem om jag "bara" lyckas gå ner 10 kilo... jag måste köpa allt nytt! Jag tror att jag kommer bli stammis på Röda korset, Myrorna och andra kuliga andrahands affärer.

Av helena - 1 mars 2010 15:35

Fortfarande  kvar nere på Markus, men snart är det dags att ta sig hem.

Känns inte skoj att plöja genom modden på vägen.

Även om det inte är kallt så är det vidrigt blött, så jag ser inte fram mot det! Funderade på att gå till gymmet, men eftersom jag är trött som sjutton och troligen ganska hungrig när jag väl tagit mig hem, så hoppar jag i dag och går dit i morgon istället.


Senaste nytt om datorn är att den fortfarande andas! 



 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards