TALLUGGLAN

Alla inlägg under maj 2010

Av helena - 24 maj 2010 22:19

Dagen som varit kunde ha varit bättre om man säger så, men den börjar ordna sig. Trevliga vänner, oväntade skratt och överraskande besök i grannportarna har fått fnissningarna att eka mellan väggarna :)

Av helena - 23 maj 2010 19:39

Hela helgen har varit som en mardröm i leda. jag har försökt att pyssla med mitt i lyan. Försökt göra saker som jag legat efter med,som disk och städning, samtidigt som jag haft mobilen inom synhåll. Det kan ju hända att någon ringer eller skickar ett litet mess till mig. Någon som har lika tråkigt som jag...

Men inte ett livstecken från teknologin på bordet.

Somnade i natt på soffan och telefonen var fortfarande lika tyst...

Upptäckte i början på eftermiddagen att tystnaden kunde bero på att batteriet i telefonen var slut.

Med sladden i väggen började telefonen pipa och visade att jag i morse hade en förfrågan om fika...

Lite sent för fika kanske min kaffetörstande vän tyckte, men jag svarade i allafall på messet :)

Stirrade lite på teven innan jag beslöt mig för att göra av med lite irritation och energi på gymmet. Med skorna på fötterna började mobilen åter ge ljud ifrån sig. Ytterligare en förfrågan om jag var hemma dök upp på den lilla skärmen. Glad över sällskapet tog jag av skorna och började röja lite i lyan. En kort stund senare skakade mobilen åter till och planerna ändrades och sällskapet uteblev.

Men sånt kan hända och inga tårar spilldes över det.

Istället klev jag åter i skorna, drog regnjackan över skallen och hoppade på cykeln. Efter en fika med "C" på Ntc hamnade jag slutligen i gymmet och blev där kvar i 1 1/2 timme. Armarna värkte och svetten rann över golvet när jag slutligen gav upp tankarna på att bli kvitt all negativ energi på gymmet.

Efter en dusch blev det en regnig cykeltur till Willys och sedan hem till en pipande katt...

Sitter nu vid datorn medan middagen kallnar på tallriken. 


Jag har inte lust för att göra något men troligen så måste jag i allafall lyft på häcken och börja gno i köket.

På onsdag kommer Elias, så då måste i allafall fasaden vara glänsande, även om det innanför inte är lika roligt! Jag har planerat massor av aktiviteter till mig och Elias men eftersom inget går som jag planerar så är det svårt att låta bli att fundera på vad som kommer att skita sig! Kanske kommer vi inte längre än till lekparken...


Nu ska jag ta ett skärp och skärpa till mig :)

Skymningen är på ingång och lite levande ljus i lyan kanske kan få mina tankar att ljusna :)



  

Av helena - 22 maj 2010 18:45

  

Av helena - 22 maj 2010 14:55

Det var länge sedan som det var kyligare i lägenheten än utomhus!


Zasso ligger i soffan och sover, jag tror att det blev för varmt för honom ute på balkongen där solen ligger på.


kan ärligt säga att jag inte gjort ett skit idag! Så mycket som jag "måste" göra och som jag borde göra, men verken viljan eller orken finns för stunden.

När värsta värmen försvunnit ska jag hoppa i skorna och gå en sväng, ska ta med kameran och kolla in naturen på nära håll :)

Av helena - 21 maj 2010 14:26

Åter en dag i stillhet!

Eller rättaresagt ÄNTLIGEN en dag i stillhet!!

Gårdagen var både stressig som sjutton men samtidigt kul.

Stress till jobbet, försov mig då jag glömt att ställa klockan (jippie eller något!) Lallade runt som en hjärndöd höna i köket men fick ändå ut lunchen i rätt tid.  Fick hem möblerna till min balkong och kan äntligen sitta där ute och njuta. Visst! Det är inte världens mest stabila bord, då det har X-antal år på nacken, men så länge jag inte hoppar på det så håller det för en kaffekopp och en glad katt. Funderade på att köpa lite färg att kasta på möblerna, men insåg att skicket inte var det bästa för det.Skulle helt enkelt varit att kasta pengarna i sjön, så i stället susade jag in på Ö&B, hittade en vaxduk i en vidrig färg (Gillar som sagt inte rosa, men ingen kan undvika att se bordet i allafall    )  som jag häftade fast i bordet.

Var smakråd och packåsna åt moster då hon körde runt i Norrtälje på jakt efter blommor till sina balkonglådor.

Efter en sen middag knatade jag över till grannen "C" i porten bredvid. Snackade skit,kelade med katt, kollade på tv och drack tea.


Så efter gårdagens flängande hit och dit är det skönt att bara vara ensam i dag.

Käkade frukost på balkongen och efter en timme stilla på mina "grovsopsfynds stolar", insåg jag att dessa behövde dynor, risken är annars träsmak i häcken och trevligt rutmönster...

Med lite fleece, gardintyg och en stund vid symaskinen är detta problem fixat.

Nu ska jag bara göra en dyna till bänken också sedan är det bara lite småfix kvar innan jag kan lämna balkongen och återvända till iordningställandet av sovrummet.


En bit i taget är det som gäller och inte stressa... Vilket är lättare sagt en gjort!    


Balkongen före!



Balkongen efter!


Lite mera färg än innan och när krukorna blommar blir det än mer färg ( om inte katten hunnit käka upp alla skotten)

  


Av helena - 19 maj 2010 19:23

Trodde att dagen skulle bli stressig som sjutton då jag insåg att jag skulle vara på miljoner ställen samtidigt. Men det löste sig till det bästa och jag har inte varit utanför dörren på hela dagen   

Istället har jag lekt med symaskinen och fyra av nio rutor till lapptäcket är helt klara (kors i taket och ta i trä!!) Tre av rutorna är halvklara och två ska jag börja på i kväll.

Det kan nog bli ett täcke även denna gång   




Av helena - 19 maj 2010 19:00

 

Hittade denna utmaning hos Aragonsfru och eftersom jag har bokhyllorna fulla av böcker så passar den mig! Dessutom tyckte jag att den verkade kul, så jag kopierar den till min blogg.


Utmaningen går ut på att man ska svara på frågorna enbart med boktitlar som man har hemma i bokhyllan.  

Är du man eller kvinna?
Inte som andra döttrar

Beskriv dig själv!
Rovdjuret


Hur mår du?
Jag överlevde

Beskriv stället du bor på:
Guld och gröna skogar

Vart skulle du vilja resa?
Regnbågsormens land


Beskriv din bäste vän:
Himmel och helvete

Vilken är din favoritfärg?
Stekta gröna tomater

Hurdant väder är det just nu?
Sol och skugga

Vilken är din favoritårstid?
Ingen vanlig sommar

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
Vid avgrundens rand


Vad betyder livet för dig?
I vargars närhet.

Hurdant är ditt parförhållande?
Spring för livet

Vad är du rädd för?
En man med litet ansikte

Dagens aforism:
Män är från Mars kvinnor är från Venus

Vilket råd skulle du vilja ge?
Först kommer barn...

Hur skulle du vilja dö?
På egna vilkor

Ditt motto:
Ensam är stark?

Av helena - 18 maj 2010 14:41




I dag är min själ 100 år gammal och kroppen troligen från medeltiden.


Träffade arbetsförmedlingen och blev lite klokare på framtiden, men inte mycket.

Med humöret i taxhöjd knatade jag vidare till NTC.

1 1/2 timme senare värker varenda muskel i kroppen men hjärnan är fortfarande pigg som en lax och snurrar vidare i på tok förhög hastighet.

Resten av dagen ska jag gömma mig på balkongen och bara vara på depphumör.  



 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards