TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Älmsta eller inte...

Av helena - 30 juli 2010 14:54

I dag riktas åter blickarna mot den minililla orten Älmsta.

Jag snackar så klart sommarens höjdpunkt (eller något)... Elmstanatta! 


Jag har inget minne av att jag var där förra året, eller så har jag helt enkelt förträngt den händelsen.

Men eftersom jag var mitt uppe i flytten från Nordrona så var jag kanske vilse i en kartong och missade bussen... 

Men i år står jag i valet och kvalet om jag ska åka eller om jag ska skippa.


Det kommer vara en vidrigt massa människor, hundar och rullstolar att trängas med på gatorna.

En massa marknadsstånd med allehanda underliga saker i halvdålig kvalité men som jag ändå känner att jag vill ha, men inte har råd att köpa och ändå kommer att komma hem med... 

Affärena kommer att locka med priser som är svåra att motstå och även om jag verkligen inte behöver en massa paket bryggkaffe, så kommer jag ändå att köpa dessa för att priset var för bra för att motstå... Med tanke på att jag inte ens har kaffebryggare så känns det som en dålig affär för min del, men jag kommer att falla på övertalning. (Känner mig själv lite för bra med andra ord   )  


Sååå kommer jag att sitta och uggla i lyan i kväll eller kommer jag att hamna i trängseln och ångra alla inköp i morgon??  

Är i valet och kvalet, så upplösningen kommer i morgondagens blogg  :) 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards