TALLUGGLAN

Alla inlägg under juli 2010

Av helena - 15 juli 2010 14:15

  



Av helena - 15 juli 2010 13:42

Räkningarna betalda, lunchen äten och telefonen laddad... Nu är det bara att vänta. 


Planen var att åka till Hallstavik och leka målare under dagen. Återvända till Norrtälje i lagom tid för att hinna med en dusch innan den kalla ölen ute på stan. Norrtälje är en verklig sommarstad och även om caféerna är många så är jag inte lika hemma i krogsvängen och vet inte riktigt vart man går på kvällen för en öl, tjejsnack och turist studerande.


Men planen ändrades och meddelandet att Elias skulle firas ute på Väddö dök upp i telefonen. Så istället för måleri och öl blir det tårta och snack med syskon... Kan vara kul det med :)

Men för stunden är jag i allafall hemma. I väntan på liften ut till landet, ska det bli en fika på stan och lite nödvändiga inköp. Ska kolla om jag hittar ett växelhus (heter det så?? ) till min cykel, så jag får andra växlar än bara 5:an. Ska även in i garnaffären och kolla på garn och mönster till bebiströja. Om jag orkar så blir det även en sväng in på apoteket och lösa ut resten av mina nödvändiga piller...



   


Av helena - 15 juli 2010 13:16

Lite bilder på Zasso! 


  

Av helena - 14 juli 2010 17:50

Jag är trött på att vara så trött. 

Det finns inte energi för något, även att ta en bok och sätta sig på balkongen kräver en energi som jag för stunden inte hittar någonstans... 

Jag vet inte längre vad som händer och sker och på ett sätt orkar jag inte ens bry mig, det är helt enkelt för varmt för att jag ska orka bry mig.


Av helena - 14 juli 2010 12:15

  

Av helena - 13 juli 2010 22:39

Fortfarande vidrigt varmt både ute och inne. Balkongdörren var i natt öppet och Zasso var fortfarande kvar på balkongen när jag vaknade i morse.


Dagen har gått i lugnets tecken.

Var en sväng upp till Görla och kollade runt, innan jag återvände hem och fortsatte pyssla.

Nu är det inte långt var på bebistäcket som jag gör åt brorsans ofödda knodd.

Bara ett par sömmar kvar och sedan ska baksidan på plats…


Cykeln ”Vita häxan” var på besök hos grannen igår och blev lite lagad.

Dels så blev det ett nytt bakdäck och K, lekte även med växelhuset och även om den inte blev lagad, så vet vi vad felet är så i morgon ska jag ner på stan och leta delar :) Efter grannbesöket blev det besök på Arena nere i hamnen och där satt vi tills vi i det närmaste blev utkastade.



  

Av helena - 13 juli 2010 21:45


Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: trött
Favoritgodis: choklad
Är det nåt du absolut inte äter: falukorv & palsternacka
Kläder just nu: jeans, svart linne
Musik just nu: ingen
Vad sa du senast: hej då
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:svårt val, finns så många spännande epoker.
Sommarplaner: ta det lugnt och hälsa på vänner
Fisk eller badkruka: Fisk egentligen, men har de senaste åren blivit en riktig badkruka.
Saft eller alkohol: Inget! Jag är en vattendrickare
Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: Soligt och regnigt växelvis
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: dator med internet, kollegieblock och en kulig kompis
Spelar du nåt instrument: nej
Morgon- eller nattmänniska: är en riktig nattuggla. fy för tidiga mornar innan kl 10
Sparare eller slösare: slösare
Bästa film: Die Hard
Tror på liv på andra planeter: någonstans där ute tror jag att det finns liv
Kommer du ihåg din första kärlek: såklart
Älskar du henne/honom fortfarande: tycker om iaf
Har du några homosexuella vänner: japp!
Tror du på mirakel: ja, fast det är inte stor chans
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, fast ibland kan mitt humör svänga om rejält och då vet man inte vad..
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Inga! Jag har aldrig velat ha barn.
Bio eller promenad: promenad
Är du kittlig: inte så farligt, men ja, det kan man väl säga att jag är
Snarkar du? Enligt andra så gör jag det
Stjärntecken? skorpion
Rädd för insekter? Spindlar är det värsta som finns
Äckligaste insekten: spindlar
Största svaghet: snällhet
Det här är jag bra på: lyssna och  ställa upp för andra
Bästa bok? Har läst för många för att kunna välja bara en… 
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
 Jag skulle vilja flyga
Vad vill du jobba som? En bra fråga som jag ständigt funderar över!  
Chips, morötter eller godis? Godis
Pizza eller hamburgare? hamburgare på McDonald´s
Skriver du dagbok? Ibland
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? En tatuering på skuldran är planerad :D 
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) min lya ser ständigt ut som resterna efter en bomb
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? ja
Vilken hand håller du gaffeln i ? höger
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten?  Japp.Ibland för mycket
Gillar du att sjunga? Ja, men inte när någon annan hör :)
Anser du att du är stark? till och från
Brukar du sola?inte medvetet i alla fall. Men jag brukar hamna på balkongen med en bok
Vad gör du om du får hicka? Slår på bröstkorgen
Röker du? ja
Snusar du? nej
Använder du knark? Nej
Kaffe, te eller inget? Kaffe!
Har du en besatthet? Mycket troligt   :)   

Av helena - 13 juli 2010 21:10



En stilla plats i det stressiga och varma Norrtälje  



  



  

  



Önskar att jag hade en kanot i förrådet!  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards