TALLUGGLAN

Alla inlägg under juli 2010

Av helena - 3 juli 2010 18:14

Jag hade en arbetslös kompis som av socialen fick körkort till både vanlig bil och till lastbil...

Själv fick jag avslag när jag ansökte om en cykellagning för mindre än 1000 lappen...


Nu har jag i alla fall köpt däck till fanstyget, men resten är för dyrt för mig att laga, så det får vänta ytterligare ett par månader, tills jag "sparat" pengar.


Så  nu ska jag ut och tigga till mig en cykelhjälm av vännerna, samt armbågs och knäskydd.

Anledningen till detta tiggande är att jag måste ha min cykel för att kunna ta mig runt i stan och med ur dåliga bromsar, icke fungerande växlar och en kedja som hoppar av med jämna mellanrum så behövs skydden!!


Undrar om soc har råd med min sjukhuskostnad om jag kör ihjäl mig, eller om jag även då måste spara till den...    


  

Av helena - 3 juli 2010 16:25

Kanske en vit lögn att säga att det är MIN tatuering, men samtidigt så är det faktiskt MIN tatuering... 


Men den sitter dock inte på min kropp utan på grannens kropp, men det är jag som har ritat den!!!     


                                                    Sprillans nygjord!!

  


 

 

Av helena - 3 juli 2010 14:34

I går hade jag energi till allt som jag ville göra men istället hamnade jag på en buss och tiden gick åt till att ta mig mellan punkt A och B.

Men i dag när jag verkligen har all den tid som försvann i går, så saknar jag allt vad energi heter och humöret är fortfarande i botten. 


Gårdagen gick i paniken och Kaosets tecken.

Hamnade på förmiddagen uppe  i Görla för att lösa ut mina varor i en affär som i tisdags vägrat ta emot mitt bankkort.

Jag hade laddat för att fixa lite hemma i går, då min lya har börjat likna ett hörn på återvinningen... Så planen var att städa och sortera "skräp" (dvs. räkningar och andra kuliga papper) och fixa så stökigheten försvann...

Min träningskompis skulle droppa in under kvällen och låna soffan och jag kan erkänna att soffan var svår att se efter min senaste tvätt tid. 

Men innan städningen så tog jag mig tid att cykla runt lite där uppe och njöt av solen när brorsan ringde för att be om en tjänst och genast så försvann mitt planeringschema för dagen...


Pappas hemtjänst hade ringt brorsan för att berätta att pappa saknade mat.

Då alla i familjen jobbade så föll lotten på mig att åka ner till Solna. 

Så i stället för städning blev det slavarbete vid spisen! Ett par matlådor skulle fixas och mat inhandlas, tillräckligt för att räcka till på söndag då den stora matleveransen anländer till pappa. 

fyra lådor med köttbullar, makaroner och brunsås. Ett gäng ägg & bacon mackor samt ett par burkar sill och kokt potatis. Tillsammans med en fullpackad ryggsäck med smör, pålägg, limpa, bananer, matlådor och godis hamnade jag tillslut på bussen.

Började laga mat vid 13 snåret och jag låste upp min ytterdörr strax efter 23 på kvällen. Då hade jag även hunnit till affären för att handla åt mig själv samt knatat över till lilla Buffalo som för stunden lever singelliv.


Träffen med träningskompisen uteblev likaså städningen av lyan...  



  


Av helena - 2 juli 2010 06:45

  

Av helena - 1 juli 2010 19:24

Känns som jag varit på benen i evigheter och då även fått ovanligt mycket gjort. Vilket är toppen för en gångs skull!


Hamnade på Rusta på förmiddagen och hittade en kulig tapet som jag ska ha som tavla på väggen.

Sedan blev det full fart till bygghandeln för att skaffa material till den ram som jag sak spänna tapeten på.

Nästa stopp blev Ö&B för att skaffa spikar så jag kunde spika ihop träpinnarna till ramen.


När jag sent om sides kom hem, så insåg jag att alla plana ytor i lyan redan var upptagna av andra (oavslutade) projekt, så det blev till att städa innan rambyggandet kunde ta sin början.


Nu X- antal timmar senare är ramen fortfarande omonterad men köket skiner    

Hamnade även på knä för att skrubba listerna i köket och när jag ända kröp omkring så tog jag ugnen och micron samtidigt och då micron står granne med kylen så blev även den blänkande vit…

Med andra ord så kan jag inte längre påstå att min lya är ett bacill hotell.

Nu har jag bara dammsugningen och moppandet av vardagsrummet och sovrummet kvar innan lyan åter är i tipptopp! Men det får vänta tills i morgon, för nu är det sovdags för grannknoddarna.


Jag tror förresten att mitt nya motto ska bli:

Finns det plats på väggen, så häng upp skiten!


Anledningen är att mina skåp är fulla och en massa ”skit” får helt enkelt inte plats.

Som tex stora skärbrädor i plast och locket till Micron som alltid åker ut micron när jag använder den och som alltid blir kvar utanför när jag är klar.

Därför blev ett hål i skärbrädan och en skruv i väggen och brädan är inte längre i vägen men ändå lätt att hitta…

Likaså med det eländiga microlocket.

En sugproppskrok på kylskåpet och problemet är upphängt   


  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards