TALLUGGLAN

Alla inlägg under augusti 2010

Av helena - 18 augusti 2010 17:00

10 bloggfrågor

1. Vad gjorde du för tio år sen?

 Pluggade troligen på Komvux...

2. Vad gjorde du för ett år sen?

Arbetstränade på Markuskyrkan i Norrtälje. 
3. Fem snacks du gillar!
Ostbågar, chips, brända mandlar, drottning mandlar och CHOKLAD i alla former... 
4. Fem sånger jag kan texten utantill på! 
Amazing Grace, The final countdown, Paradise city,  De flesta bon Jovi låtarna och det mesta som Herrey´s har gjort :) 
5. Vad skulle du göra om du var miljonär?
Bjuda mina vänner på en resa som belöning för att de står ut med mig :) 
6. Fem dåliga vanor!
Har varit dålig på att passa tider - det är bättre nu, sover för mycket, tränar inte så mycket som jag borde, äter för slarvigt.
7. Fem saker du gillar att göra

 läsa böcker, skriva, naturen, umgås med mina vänner. Sitta på ett café och stirra på folk. 
8. Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i!
Skulle aldrig köpa bensinslukande monsterbilar eller kristallkronor. Skulle aldrig bära skor med klackar på 10 cm, kort korta kjolar eller linnen som visar mer än de döljer :)  
9. Fem favoritsaker!
Min mp3, min katt, mina böcker, min dator och mitt gymkort. 


10. Fem personer du vill utmana! 
Kommer inte på vilka jag vill utmana...


Av helena - 18 augusti 2010 16:45

Jag har ju som sagt åter blivit faster och efter att ha fått min brors tillåtelse så kommer nu en bild på den lilla skönheten! 



  

  

Född:  9 augusti 2010



  



Bror skickade bilden till mig ett par timmar efter hon föddes.

Så hon är ganska färsk här    






  

Av helena - 17 augusti 2010 17:45



Nu har jag avslutat min hemsida!! 




Av helena - 17 augusti 2010 15:58

Ligger nedbäddad i soffan och på bordet växer högen av näsdukar.

Tror aldrig jag sett så mycket på förmiddagsteve som jag gjort under denna förkylning.

Och det mesta jag stirrar på är dessutom repriser som jag sett fler än en gång tidigare. Men ändå sitter jag kvar och tittar, för att min hjärna inte orkar med annat tankearbete och för att lungorna inte heller klarar av mer motion än tryckandet på fjärrkontrollen  :)


"Anne på Grönkulla" går åter på dagarna och trots att jag var i tonåren första gången jag såg den serien, är jag fortfarande lika förtjust i den.

Speciellt de första avsnitten när Annie av misstag hamnar på Avonlea...

Vem minns inte när griffeltavlan träffade Gilberts huvud så hårt att tavlan sprack. Eller när Anne skulle färga håret svart...  

Men det jag framför allt gillar är miljöbilderna. Ängarna, skogarna, de vackra husen och vyn över havet... 

Det finns en annan tv-serie som också utspelar sig på Avonea och där många av karaktärerna från "Anne på Grönkulla" återkommer. I centrum står överklassflickan Sarah, som ska tillbringa ett par månader hos släktingar på Avonlea...  

"Vägen till Avonlea" gick på tv för många år sedan och jag önskar den kommer att sändas i repris så småningom.

Vore kul att se om jag fortfarande tycker att den är lika bra. 


En annan serie som jag tack vare förkylningen åter fastnat för är "Beverly Hills 90210". Jag är en av dessa som följde den slaviskt när den gick första gången på tv och det är inte många avsnitt som jag missade.

Men trots det så är det massor av händelser som jag inte minns. Även om jag vet vad som kommer att hända så är det kul att se favorit scener igen.

Det krävs inte direkt en fungerande hjärna att hänga med när Kelly och Brenda bråkar om Dylans uppmärksamhet...


Är lite orolig att jag kommer bli så beroende av dessa serier att jag spelar in dem, de dagar jag inte är hemma och kan se dem...  




Av helena - 17 augusti 2010 14:15

  

Av helena - 16 augusti 2010 17:15

Har fått en liten idé på hjärnan som jag längtar efter att få testa och se om det verkligen funkar. Problemet är att jag måste lämna lyan för att skaffa visst material till idén... 

Så just nu är jag i valet och kvalet om jag ska lämna soffan och katten.

Eller om jag ska spåna lite till och ge mig ut när förkylningen dämpats lite. 





  

Av helena - 15 augusti 2010 19:02

I hallen står träningsväskan packad och i går var verkligen energin och lusten att gå till gymmet på topp, det ändrades dock under natten... 


Problemet var i första hand att somna och inte förren i gryningen lyckades jag göra det. Stoppade näsduk i näsborrarna för att inte hela tiden tvingas ur sängen av att den rann. Som en otätad kran droppade näsan hela tiden, så det var enda alternativet,  men därefter sov jag som en stock i väldigt många timmar :)  


När jag vaknade fortsatte näsan rinna och halsen kändes som sandpapper, men jag fick i allafall i mig lite kaffe innan jag fastnade i telefonen och försökt prata utan alltför många hostattacker. 

Dagen har i övrigt varit seg. Facebook har varit öppet hela dagen och två samtal med min vän från det förflutna har det blivit.


Ingen träning på gymmet med andra ord, men bara att ta mig ut i köket är lagom motion idag.

Upptäckte även nyss att jag troligen har delar av Östersjön i öronen, för det kluckar när jag vrider på huvudet...


Resten av kvällen kommer jag ligga i soffan, klia Zasso under hakan och strö näsdukar över golvet..     

Av helena - 14 augusti 2010 14:55

Måste på något sätt försöka ta mig ur denna halvdöda stämning som jag för månaden går runt i.

Dagarna rusar förbi och själv sitter jag bara i soffan dygnets alla timmar med en spinnande katt i knät... 


Min Zasso är en av de keligaste katter jag mött men sedan jag kom hem i måndags har han varit som en klisterlapp på mig. Han kan ligga och snarka ute på balkongen, men så fort jag lämnar vardagsrummet så kommer han efter och undrar vart jag tar vägen. Han jamar och letar och slutar inte "pipa" förrän jag ropar på honom och han hittar mig. När han ser var jag är ska han genast upp i famnen och om jag inte lyfter upp honom så KLÄTTRAR han upp längst med mina ben. När han tillslut är på plats så ligger han som en liten bebis på min axel och spinner. Spelar ingen roll var jag är eller  vad jag gör, han ska vara med mig hela tiden.

De senaste dagarna har han kommit ilande över golvet och krupit ihop i mitt knä, så fort jag satt mig i soffan.

En spinnande katt är som sagt det mest avkopplande som finns, så givetvis så slutar det alltid med att vi båda sover...

Hur mysigt det än är med en kelsjuk Zasso, så har jag tyvärr hamnat i det stadiet att jag har helt slut på ork och motivation.

För mycket sömn kan med andra ord göra en trött...   


25 grader på balkongen, Zasso sover i solen på balkongen och jag sitter vid skärmen och gäspar.

Inget har hittills blivit gjort i dag och det känns som det börjar bli dags att göra lite nytta. 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards