TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Bara... BLÄ!!!

Av helena - 25 september 2010 16:48

Hela denna månad har jag legat i soffan och hostat! 

Det är vad det känns som det enda jag gjort i alla fall.

Hinner bli nästan frisk från förkylningen bara för att knuffas av en bacill jäkel och åter hamna i soffan utan vare sig energi eller vilja.

Hatar att vara sjuk, det finns så mycket annat som jag vill göra. men när det tar en hel evighet att förflytta sig de fem metrarna till köket, så skulle det ta två evigheter att knata utanför dörren.

Jag behöver komma till gymmet! Jag vill ner till gymmet och svettas floder, men min rinnande näsa, mattheten i kroppen och sandpappret i halsen gör att jag nog snarare hör hemma i soffan än på gymmet för stunden.

Såg i går i spegeln att jag påminner väldigt mycket om en övergiven albino kanin... Knallröda ögon och stripig päls...  


Månaden är nästan slut och förutom stirrat på teven och förbrukat en massa näsdukar, har jag inte hunnit göra så väldigt mycket.

Ett besök på Arbetsförmedlingen blev det visserligen och planerna för projektet "RESA" börjar ta form. Har även träffat kvinnan som ska bli min personliga... "mentor" (eller vad man nu ska kalla henne) i projektet.

Även en del av Östersjön har jag hunnit med denna månad och ett samtal till CSN, blev det också. Östersjön var kuligare än samtalet, om man säger så... 


Denna månad blev det även ett besök hos optikern. Insåg vid den förra förkylningsperioden att glasögonen jag har (ibland) för att se på tv, inte är lika bra som de varit. Jag såg plötsligt bättre utan brillor än med dem, så ett besök hos optikern var med andra ord på tiden att göra. Det visade sig att det inte bara var ett par glasögon jag behövde utan TVÅ par. Behöver tydligen även ett par när jag läser...

Funderar på att skaffa ledarhund när jag ändå håller på!!!

Så nu i bokhyllan ligger tre par glasögon prover. De tre par som jag gillade, ratades av både träningskompisen och min lillebror. Kan erkänna att de kanske har rätt, men jag måste ändå vänja mig vid de mer mörka och synliga bågarna, som de valt ut åt mig. (bilder kanske kommer!) 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards