TALLUGGLAN

Alla inlägg under november 2010

Av helena - 9 november 2010 14:41

I dag har jag en verklig tråkdag!! 

Utanför faller snön och det blåser något otroligt, skulle inte bli förvånad om jag rätt var det är ser grannens hund komma flygande fönsterrutan med ett förvånat ansiktsuttryck...


Led av tråkighetssymtomet även i går, så för att pigga upp mig en aning köpte jag en korsordstidning och nästa gång ska jag köpa en med något svårare korsord, för nu är alla lösta och jag ska bara skicka in dem.

Kanske kommer jag att vinna massor av priser, även om chansen är relativt obefintliga.Men man lever på hoppet :) 


Fick ett trevligt samtal i morse, så morgondagen är fullbokad med aktiviteter utanför lyan.

Fick även ett mindre trevligt samtal i morse som gjorde att mitt dåliga samvete åter tagit över hjärnan och det enda jag kan tänka på är hur fel jag prioriterar mitt liv och ekonomi...

Känns inte vidare kul att veta att jag kunnat göra på annat sätt denna månad...

Men jag har garanterat lärt av misstaget, så just detta kommer jag INTE att göra om! 


Nu ska jag återgå till tråkigheten! Hårdrock på radion väntar och en massa disk på bänken behöver bli ren. 

Ska även pulsa ut i snön och röra mig mot soprummet.

Har soppåsar som behöver nytt hem och en HEL  tårta från min födelsedag som bara tar upp plats i kylskåpet, så nu försvinner den också mot soptippen. 

Även en massa kakor och överblivna bullar kommer att adopteras bort och hamna hos pappa.

Hade jag plats i frysen hade jag lagt fikabrödet där, men eftersom hela frysen är full av mat, så blir det att lämna det till pappa.

Även fast jag bara gjorde 3/4 dels sats av allt, så blev det över... 


Av helena - 6 november 2010 19:58

Om jag hade vetat att just denna dag inte var en passande dag, så hade jag självklart bytt dag.
Men eftersom bara någon snällt undrade om de kunde komma i morgon i stället och gratta mig så höll jag mig till dagens plan.

Förra året räckte knappt tårtan jag bjöd på, så i år blev det ytterligare en tårta då fler inbjudningar gått ut och även antalet gäster ökat. 


Dessvärre visade det sig vara fel dag som jag hade "öppet hus", så i kylen står 2 1/2 tårta kvar och även om jag är glad åt de som faktisk tog sig tid att komma och förhoppningsvis hade ni lite trevligt, så kan jag inte låta bli att vara en gnutta besviken.

Jag är iallafall glad över att jag slapp sitta själv, men det hade självklart varit roligare om vi varit fler än bara fem kottar...


SUPER TACK Annie för boken!!!  tack moster för ciggen, tack Nanna för den nyttiga påsen och tack mamma för pengarna.



Känns en gnutta underligt att ha ansträngt mig så förbenat. Jag har städat noga för allergikernas skull, möblerat om för att få plats med extra bord, köpt papperstallrikar då porslinet inte skulle räcka och lagt ner möda på att kunna servera "riktigt" kaffe och så planerar de flesta att dimpa ner i morgon...  


Förhoppningsvis lär jag av mitt misstag att aldrig ta något för givet...  


Kan i allafall konstatera att tårtorna var goda och kaffet varmt!

Kan även glädjas åt att inget tog slut (kunde inte låta bli att vara en smula ironisk! )


Tack mina vänner som kom i dag!!


 Årets tårtor! 

   En helt hemmagjord schwarzwaldtårta (utan nötter)...


och en gräddtårta med en massa Björnbär!!  Även bottnarna är Helena gjorda :) 

 


Samt en bild på lite kakor, där bara en sort är från affären och allt annat gräddat i egen ugn.

  



Tack för i dag och godnatt!! 



Av helena - 6 november 2010 13:35

Borde vant mig vid att det aldrig blir som jag planerat, men fortfarande efter 35 år, så hoppas jag varje gång att allt blir efter min hjärnas planering...

Men saker jag inte rår över inträffar hela tiden och... 


  


Av helena - 5 november 2010 22:33

Det ligger en massa kort i kameran som väntar på att hamna på bloggen och en massa (kanske en liten överdrift) har hänt, sedan senast. Dessutom har jag fått flera kommentarer, som jag inte svarat på... 

Men orken och lusten att uppdatera har inte velat infinna sig. 


Kan kanske bli bättre när alla "måsten" är avklarade och jag åter får sjunka in i min egen lilla värld. 


I morgon kommer stora delar av bekantskapskretsen på besök. Hur många som tänker dyka upp har jag inte en aning om eftersom fler än hälften av de som jag frågat, fortfarande inte har lämnat svar. Det kan likväl bli tio personer som 25 kottar, Kan erkänna att det inte känns så kul att förbereda morgondagen när jag inte har en aning om hur många som kommer. Antingen blir det en massa tårta och annat nyttigt över, eller så kommer en del gäster att bli utan... Jag (och gästerna) får helt enkelt ta det som det kommer.  

Dessutom har vissa problem med att komma i morgon och istället haft söndagen ledig och tänkt komma in då. Så i stället för att gömma mig undan allt vad grattis heter, så firar jag min 35- års dag i två dagar...

Hmmmm, det blir aldrig som planerat. 



  




 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards