TALLUGGLAN

Alla inlägg under december 2010

Av helena - 13 december 2010 18:13

Kommer vakna upp en morgon... Vara gammal, grå, med rullatorn parkerad bredvid bingen och undra vart livet tagit vägen...  Det skulle kunna vara i morgon som jag vaknar med dessa funderingar :)

Så snabbt som dagarna går för stunden, har de aldrig tidigare gått.

Vaknar och somnar utan att ha en aning om vart timmarna försvunnit.  

Okej, jag slipper problemet med stilla stående timvisare, men jag vill veta vem som snor mina timmar :) 


Timmarna på "praktiken" blir fler än de borde, men jag har så vidrigt kul, att jag inte vill lämna lokalen :)  

Visst, det är dårhusets rastgård som jag hamnat på, men just nu är det skönt med den stämningen och min hjärna stormtrivs med kaoset. Men borde nog sätta mig ner och fundera över hur många timmar som jag ska vara på plats.



Av helena - 4 december 2010 22:56

Klockan ställd på 07.30

Karin ringde kl 08.00

Bussen gick 09.45... 


Smartskallen (dvs jag!) stängde av klockan, svarade i telefonen, pratade glatt med Karin och somnade självklart om innan jag hann ur sängen. Vilket betydde att jag med vild panik hoppade i kläderna och RUSADE till bussen!  men när jag väl var på bussen gick dagen fort med massa pyssel och trevligt sällskap. 

Vätö var vackert som en vykort och tystnaden var otrolig... i allafall de stunder jag rymde för ett bloss på trappan  :)  


Är sedan några timmar åter hemma och riktigt trött för en gångs skull, så det ska bli skönt att ramla i säng i kväll. 

Zasso har blivit piggare och i kväll har han även ätit lite godis, men sig själv kommer det nog ta ett tag för honom att bli. Han försökte hoppa upp på stolen, men klarade bara ett halvt språng och hamnade under stolen...  

Nu ligger Zas i sängen, bakom min rygg och bevakar mig med stadig blick.

Han är som en igel och så fort jag lämnar rummet har jag honom i hälarna, troligen rädd att jag åter ska försvinna och glömma honom kvar :D 



Tack Karin för en kanon dag!! 






Av helena - 4 december 2010 13:45

Har länge sökt efter ett lätt stickmönster på tofflor. Golven i lyan är vidrigt alla och tofflor är numera ett tvång att ha på fötterna. 

Efter mycket letande så hamnade jag på Garnstudio.com där det fanns massor av lätta mönster som jag nu börjat testa. 




Mitt första toffel försök: 

  


Lite ändringar blev det på försök nummer två:   


På det stora hela så kan jag nog påstå att jag är ganska nöjd med dem :) 

Av helena - 3 december 2010 13:54

Vintern har kommit till stan!! 


Trots snöstormar och stillastående bussar, så går det inte att påstå att det  INTE är vackert med allt det vita på marken! 


  


  


  



Första morgonen när jag gick till praktiken, såg det ut så här:





  

  

Av helena - 2 december 2010 17:06

Vinglande gick färden över golvet, när vi väl var hemma.

Det har tagit ett tag för Zasso att finna en lugn viloplats, där han kan ligga på tills drogerna försvinner ur kroppen. För stunden ligger han längst under sängen :) 


Jag trodde att det skulle ta en evighet att få in katten i transportburen och att den korta bilresan upp till veterinären skulle ske under protester i form av kattskrik, men han bara pep lite och var i övrigt nyfiken på omgivningarna.

Nu hoppas jag slippa oroa mig för stinkande revirmarkeringar i lyan, för nu är kastreringen gjord :)  Veterinären tyckte Zasso var liten för sin ålder och att han var väldigt strävhårig för att vara katt...  Kanske är det kanin DNA i hans blod (hahaha).

Eftersom han nu är kastrerad så kommer han  troligen att "Buffa" upp sig och bli större. men för stunden väger han 2,8 kilo...  

Vilket inte är såååå mycket att hänga i julgranen, då jag vill ha en stor katt typ den tecknade katten Gustav  :)


Om en stund ska jag iväg på syjunta :)  

Känner mig såååå gammal när jag erkänner att jag faktiskt går på junta och dessutom tycker att det är kul.

Men jag blir nog inte borta så länge ikväll, eftersom jag har min groggiga katt hemma som behöver passas.  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards