TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Dag 6

Av helena - 7 januari 2011 21:03

MIN DAG... 



Min dag var en bra dag, även om den började klockan 6.30 med att jag blev misshandlad av missen! Han har funnit ett nytt sätt att få upp mig på mornarna och det har visat sig vara ganska effektivt. Jag vaknar av att han "slår" mig på näsan med tassarna...


Men annrs har dagen som sagt varit en bra dag :)

Vaknade i tid och hann äta frukost innan jag TRYCKTE mig ut på balkongen för ett första morgonbloss och snöskottning. Jag trodde att jag genom att flytta till lägenhet skulle slippa att skotta snö, men tji fick Maxen! Dagen till ära låg stora isbitar och massa tung snö, precis vid dörren och att ta sig ut blev ett äventyr i sig. Grannen över min har haft snöhögar liggandes på fönsterbläcket och dessa ligger numera på min balkong. Bara ett stort isblock finns kvar och det är påväg till mig. 


Hamnade så småningom på jobbet och tillbringade dagen med att rita "Harlequin" rutor på en blivande bardisk. Efter att ha slitit med rutorna hela veckan, är de nu klara och äntligen har alla samma storlek, så nu ska den bara kläs med skinn  :) 


Handlade lite på vägen hem och väl innanför dörren började jag med veckostädningen. Får besök på Söndag och vill då visa en lya som inte ser ut som en loppis på soptippen :) 

Har även tvättstugan i kväll och den sista maskinen snurrar på  som sjutton...

Snart väntar soffan, levande ljus, lite spännande deckare och härligt fredagsmys.  


På det stora hela kan jag nog säga att det har varit en normal dag för Maxe och sambo :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

Av helena - 13 augusti 2023 17:15

Vet ingen som har såna problem med datorer som jag har. Nu är det 5:e gången som jag skriver detta inlägg och jag hoppas att det denna gång sparas, annars är risken att grannen under får en dator i huvudet :) Tålamod är tyvärr något som jag inte äg...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards