TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2011

Av helena - 16 april 2011 15:15






Day 05 – A song that reminds you of someone












Av helena - 15 april 2011 15:00

 Day 04 – A song that makes you sad 



Av helena - 14 april 2011 14:45


Day 03 – A song that makes you happy




Av helena - 13 april 2011 14:45

Day 02 – Your least favorite song



Av helena - 12 april 2011 15:45

Har fortfarande en vidrig snuva och hostar som om jag röker en limpa cigg om dagen, men utöver det så är jag i allafall på benen (ta i trä!) och har även varit utanför lyan.


Var bjuden på två kalas i helgen och rent logiskt så kunde jag bara gå på det ena då barnen bodde i olika städer och hade kalas samma tid. Men jag lyckades i allafall få ihop två paket till jäntorna.

Så trots att jag önskade hålla fast i sängkanten och sova bort förkylningen, hamnade jag i Stockholm.

Först blev det ett väldoftande ljusparty hos svägerskan och sedan fullfart till syrran för firande av Jossan.

Snörvlade hela dagen och kände mig som en vandrade pesthärd när jag försökte vara trevlig... i ett hörn.

Men det var på min inrådan som de flesta höll sig på avstånd från mig.

Helgen var i allafall trevlig.

Stockholm på lördagen och sedan en heldag i soffan på söndagen, var troligen vad min förkylning behövde för i går kände jag mig riktigt pigg. 


Undrar om man kan ha "varannandag förkylning"? Det är nämligen det som jag verkar ha. Mår pest och pina på mina lediga dagar och orkar knappt ta mig ur sängen för att hostan och näsan rinner. Medan jag på mina jobbdagar inte känner mig det minsta sjuk och det enda problemet är en total nästäppa...

Hursomhelst så hoppas jag friska på mig tillräckligt från förkylningen att jag kan  och orkar jobba efter planen jag har.

Jag vågar inte vara borta mer från jobbet. Känns som jag har fler frånvarodagar än närvarodagar, och då är det illa!! 

Om en vecka ska jag på 1/2 års möte med arbetsförmedlingen...  

Med andra ord så har jag varit på "Möbeldoktorn" i ett halvt år, men inte fått ett jota gjort... Eller snarare mindre gjort än jag önskat.   


Måste ta mig i kragen, ruska bort alla tvivel jag har på mig själv och börja kämpa...


   

Av helena - 12 april 2011 15:33

Även Zasso tycker att det är kallt i lyan och tillbringar dagarna nerborrad i min säng! 

  


Knäppte denna bild i exakt rätt ögonblick, även om jag då inte var medveten om det! :)

                       "Blääää på dig Zasso" säger Boris och visar tungan 







Av helena - 12 april 2011 14:52





Day 01 – Your favorite song 



Av helena - 12 april 2011 14:44

Förra utmaningen som skulle pågå under en månad sprack ganska rejält, då jag verken hade tid ork eller lust att slutföra den. Ämnena jag skulle skriva om var inte tillräckligt intressanta helt enkelt men även för att det gällde att vara inne på bloggen varje dag för att uppdatera... vilket jag självklart inte var.  

Men kanske slutför jag den utmaningen en annan månad, eller något...


Hursomhelst så har jag funnit en annan utmaning (lånad från FB) som för stunden passar mig bättre, och som jag tänkte försöka mig på   


Det handlar om musik där varje dag har en ny video, kanske lycas jag bättre denna gång.   

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards