TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Är det "ja" eller "nej"...

Av helena - 21 juni 2011 19:09

Är det verkligen ett "ja" eller är det ett "nej" men eftersom oron över att såra är så stor så sägs "ja" av bara farten för att sedan kunna ändras till ett hårdare "nej"...


Jag kan inte låta bli att fundera över alla dessa "ja" som sägs. Jag planerar något och frågar vänner om de vill vara med, även om de ofta hoppar mina planer så händer det att de gärna vill vara med och planeringen börjar. 

Jag är glad över att få en kompis med mig och då även denna verkar glad över att få vara med så blir glädjen än större... 

Ofta, VÄLDIGT ofta så känner jag av förändringen när dagen närmar sig.

Vännen slutar att prata om planerna och även om hon inte tystar mig, så säger hon inget.

Innerst inne så vet jag att hon ändrat sig, ångrat att hon tackat ja.

Men då hon fortfarande inte säger något fortsätter jag glatt att planera... 

Dagarna går och jag är fortfarande uppfylld av planerna och lever på hoppet att jag inte är ensam om det, men när bara tystnad hörs från vännen tar jag slutligen mod till mig och frågar om hon ändrat sig...


Självklart blir jag besviken över förändringarna, då min planering känns som bortkastad tid. Men jag blir ännu mer besviken för att inte säga arg och sårad över att stå vid busshållsplatsen och vänta på någon som inte kommer... Att vänta på någon som innerst inne inte ens haft för avsikt att komma, men som inte vågat säga något till mig av risk för att såra mig... 

Jag vet inte hur ofta som allt varit klappat och klart, bara för att sluta med att jag sitter ensam på busshållsplatsen eller cafét och väntar på vänner/familj som inte kommer och som inte ens bryr sig om att meddela detta. 


Varför inte bara vara rak och ärlig och säga sanningen istället för att låta mig lista ut sanningen själv och känna mig båda sårad och övergiven.

Min tid kanske inte är värd något för dig, men den betyder mycket för mig och jag har annat jag kan göra med den än att vänta! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards