TALLUGGLAN

Alla inlägg under juni 2011

Av helena - 11 juni 2011 19:45

Min bror och lilltösen gjorde ett besök ut till mamma så då blev det att även jag hoppade på bussen. Som vanligt med bussarna här på landet är det alltid något som krånglar så efter att ha stått vid hållplatsen och väntat i närmare 20 minuter, så ringde jag slutligen min bror som redan satt på bussen, för att höra vad som skett. Bussen stod kvar på stationen, då dörrarna inte gick igen...  Efter ytterligare lite väntan så kom då slutligen bussen och jag kunde kliva in i den vidriga värmen.  Smockat med folk och sommarvärme utanför gjorde att det var en jobbig resa. Med bara sju kilometer kvar till mitt slutmål, blev det en luft/kiss pause. Vi tvingades stanna och vänta in extrabussen som körde bakom vår buss och det blev en väntan på närmare femton minuter.

X-antal minuter försenad kom vi tillslut fram till landet. 


Jag snackade lite med bröder, lekte med lilltjejen och åt grillat, innan jag åter hoppade på bussen och susade hem till mina katter.

Men det var kul att träffa bröderna och busa med den ständigt växande lilltjejen.



 

Far och dotter i väntan på

extrabussen vid 

Barnens Ö.

Lilltjejen i farbrors trygga

famn.

   

 

Lek med en ballong hemma hos farmor  

 

Av helena - 10 juni 2011 17:43

I bland verkar det som om jag är en magnet. Det säger bara " Swurp!" så sitter barn som iglar mot mig och vägrar släppa taget. Eller i allfall tillräckligt fast för att vägra låta mig vara ensam en enda minut.

Barn jag aldrig träffat tidigare studerar mig med tvivlande blick i ett par minuter och sedan är de fast (eller snarare jag är fast och kommer inte loss ur deras kladdiga händer )  

Idag var B-M´s dotter med på jobbet och tanken var att den lilla blonda tösen skulle sitta i köket och måla i sitt målarblock, medan vi andra jobbade. Det blev inte riktigt som planerat jag säger så :) Jag sprättade en soffdyna och diskade upp veckans disk, resten av dagen satt jag och målade med lilltjejen.  B-M var glad över att dottern inte sprang runt på verkstaden och tjatade utan att jag höll henne sysselsatt, men att färglägga bilder är kanske inte riktigt min uppgift... Å andra sidan med dagens tryckande hetta och huvudvärken som jag haft hela dagen, så var nog färglägga bilder det enda jag orkat med i allfall. 

kan erkänna att jag dessutom hade kul när jag ritade harar och kycklingar :) 


Dessvärre är det inte bara småknattar som jag drar till mig, utan även förvirrade och senila äldre damer...  

Tänkte vara trevlig och för engångs skull INTE ignorera den nyfikna granntanten när jag gick förbi hennes balkong. Det är svårt att låssas inte se henne när hon hänger över räcket och verkligen VILL synas och för mig är det (tyvärr) en självklarhet att "heja" på grannarna när jag springer på dem.

Så självklart hälsade jag på grannen och blev kvar i närmare 30 minuter, då tanten inte unde sluta prata...  Det är väll en sak om hon pratar om något "viktigt", men när hon ger mig info om sina personliga assistenters scheman de närmaste veckorna och även berättar ALLT om sina syskon (som verkade bli fler och fler för varje gång hon upprepade sig), då ångrade jag att jag var så väluppfostrad att jag hälsade på prattanten från första början  :)  


Jag får i allafall vara glad att jag drar åt mig tvåfotade varelser. Hade varit bra läskigt om det i stället varit spindlar som jag samlade runt mig.... 



 

Av helena - 7 juni 2011 19:24

Den roligaste händelsen i dag (enligt Zasso), var när vattnet lämnade badkaret! 


 

 



Boris struntade i badkaret och njöt i stället av att sova.



 


   




Av helena - 2 juni 2011 20:50

"Det finns en orsak till varför jag arbetstränar..."


Jag har en längre tid helt eller delvis varit ur ballans.

Jag har svårt att sova, sover oroligt  när jag väl somnar och dagarna går i ett töcken, utan att jag är riktigt vid medvetande. Jag är inte riktigt närvarande, helt enkelt... 

Jag har skyllt på ständigt  återkommande förkylningar och på pollen som gör min astma ännu jobbigare, samt skyllt på en massa andra saker.

I själva verket är det nog mig som det är fel på   


Eller inte mig utan snarare de saker som jag gör.
Jag vill vara snäll och hjälpsam, så jag säger självklart "ja" till att ställa upp och hjälpa alla.  jag säger "ja" så snabbt att jag de flesta gånger inte har en chans att fundera över vad det är som jag erbjuder mig att göra.

Min käft pratar innan hjärnan hunnit få all information och kan bearbeta frågan. Jag lovar bort mig på saker som jag innerst inne inte har lust att göra, men eftersom jag är sååå snäll ändå gör bara för att...


Jag har nu hamnat i en situation som jag inte kommer ur och vilket val jag än gör så blir folk sårade. Antingen såras vänner eller så blir jag lidande.

Jag har tagit på mig för mycket och jag har hamnat i en ond spiral som jag nu försöker vända, men det är lättare sagt än gjort och jag mår rent ut sagt vidrigt! 


Det finns en orsak till att jag arbetstränar. 
Jag gick in  väggen för att jag pressade mig själv för hårt. 
Jag trodde att jag var starkare än jag i själva verket var och trodde att jag klarade mer än jag verkligen gjorde.

Jag lyssnade inte på de tecken och varningar som kroppen gav och plötsligt var jag där! SJUKSKRIVNING!!


Nu sitter jag åter igen i den sitsen att jag inte lyssnar på mig själv utan lovar bort mig till alla möjliga saker och säger "ja" lite för snabbt. 

För att göra historien väldigt kort så har jag lovat en sak som jag från början innerst inne tvivlade på att jag skulle orka...

Och genom att skjuta upp det obehagliga nöjet att säga ifrån mig "uppdraget", så har det nu blivit omöjligt att hoppa av...

En liten fjäder blev en tupp med familj och jag har satt en massa människor i skiten och själv mår jag... skit!! 


Av helena - 2 juni 2011 19:45

Det blev en promenad ute i skogen på Väddö. 


 

Det jag saknar med att bo "mitt i smeten", är naturen! Visst det finns kanske fin natur även här, men inte de platser där jag alltid har sprungit och vars stigar jag känner som min egen ficka.


 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards