TALLUGGLAN

Alla inlägg under augusti 2011

Av helena - 7 augusti 2011 12:39



Efter en paus på ett par månader har jag nu som mål att avsluta

30- dagars bloggen. 


Dag 15 = Mina drömmar


Mina drömmar är många, eller rättare sagt så har de varit många men åren har gjort att vissa förverkligats och andra har falnat i glömska.

Men en av de som fortfarande lever kvar sedan tidiga tonåren är drömmen att ge ut en bok. Jag vet inte om det är en riktigt tjock roman eller bara en novellsamling.

Men att se mina texter och ord mellan två hårda pärmar är en dröm som verkar bli starkare för varje år som går.

En annan dröm är att äga en ett hus ute i skärgården. En liten Faluröd skrivarstuga på en halvö just i kanten mellan hav och land.

Känna saltdoften i näsan och bara den oändliga horisonten som stör blicken.  

Av helena - 4 augusti 2011 21:04


I dag blev det frisk luft i överflöd! Även om inte de små är trötta så är jag det i allafall. Men jag tror att så fort de hamnar på kudden så slocknar de utan problem.

Frågan är om det är de eller jag som somnar först :) 


I förmiddags så ringde chefen mig och det fanns plats i hennes bil för mig och mina lånade barn, så hon plockade upp oss för en färd ut i skogen där målet var hennes hästar. Glatt och inte minsta nervös så ledde Jossan den ena ponnyn till stallet, där det blev lite pyssel och hästvård.



 

Elias bredvid den lagom höga hästen.

Men helt säker på att de var ofarliga var

han nog inte :)     

 Kusinerna borstade och klappade 

de små hästarna.

   

Jag var orolig för att det skulle bli ambulansfärd, då bägge barnen har astma... Men det gick bra och även om vissa ögon blev lite röda, så användes inte astmasprayerna under hela tiden. Men kanske var det även det rinnande vattnet och två barn som tvättade sig noga. 

När hästarna var fina och rena så blev det en kort ridtur. Hettan i dag var otrolig så någon längre ridtur blev det inte tal om. Både för barn och hästars skull :)  


 De små ryttarna innan ridturen!  
 Elias i sin nya hatt :)    

 Josefin var först upp på hästen,

medan vi andra satt vid sidan och

tittade på. 

   
    Elias kände sig säker i sadeln. 
  

Efter mötet med "gnäggarna" blev det fullfart till stranden där vi tillbringade resten av dagen med massa blöta bad. 


  Lek i vattenbrynet.   

 Efter badet blev det en avslappnande 

stund vid kiosken. 

   
  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards