TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

jaha... och nu då?

Av helena - 14 september 2011 23:47

Alltid när jag tror att jag kommit så långt ner i skiten som jag kan komma, så blir jag förvånad över att jag kan sjunka en bit till...  

Kan erkänna att jag hade ett rejält sammanbrott i går, då allt gått åt skogen och inget blir som jag önskar eller planerar. 

Avslaget på soffan var bara droppen som fick bägaren att rinna över, innan det beskedet hade jag träffat min läkare och jag står nu på noll igen gällande piller. Ska vara utan Concertan de närmaste veckorna för att ta reda på om de verkligen är tabletterna för mig, eller om jag ska testa några andra. Jag börjar undra om det verkligen är ADD som jag har eller om det är något annat... 

Efter besöket hos läkaren så var jag på besök hos min handläggare på RESA och när min arbetsträning på möbeldoktorn går ut i slutet av oktober så blir det inte en förlängning på den arbetsplatsen. Något jag redan anat och räknat ut helt själv... Så vad som händer efter RESA är en bra fråga som ingen vet svaret på...  


Det är helt enkelt alldeles för många frågetecken runt mig för stunden vilket gör att mitt psyke åker Berg och dalbana... 

Helst skulle jag vilja stänga in mig i lyan, dra för gardinerna, gömma mig från omvärlden och strunta i alla måsten. 

Men tyvärr så funkar inte livet så, utan det är bara att knata upp på morgonen och sätta leendet på plats innan jag cyklar till jobbet och hoppas på att jag orkar hålla masken på plats hela dagen och inte braka samman...  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards