TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Utmaning/frågor...

Av helena - 20 september 2011 16:42

Tråkighetens fe har åter fått mig i sitt grepp, så i väntan på att inspirationen skall återvända så blir det ytterligare en lista med "kuliga" frågor att svara på.

Dessa hittade jag på "Mamma Marias blogg"


1. Hur gammal är du om fem år? 41 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Bara snabba möten med människor blev det i dag.

3. Hur lång är du? runt 162 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Young Victoria

5. Vem ringde du senast? Min läkare

6. Vem ringde dig senast? Min sköterska :) 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Jag har haft en helvetes natt... 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? jag messar oftare än jag pratar i telefon. 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda

10. När såg du senast din mamma?  I fredags

11. Vilken ögonfärg har du? blå

12. När vaknade du i dag? 08.30

13. Vad skrämde dig om natten som barn? Mardrömmar & monster.

14. Vad fick dig verkligen att skratta senast? I går på "Café Tullen" när jag inte riktigt hörde vad Lotta sa och fick det till ett helt annat ord...  

15. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar

16. Hur många kuddar har du i sängen? En stor och massa små

17.  Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det beror på..

18. Är du social? Inte det minsta! 

19. Vilken är din favoritglass? Oj, vad svårt.. hm.. jag har nog inte bara en favorit, jag har nog många favoriter, men Nogger är npg den godaste.

20. Vilken är din favoritefterrätt? Marängsviss är ju väldigt gott, men någon favorit har jag nog inte.

21. Tycker du om kinamat? nja...

22. Tycker du om kaffe? JA!

23. Vad dricker du till frukost? Kaffe och ett par mackor, försöker hinna med gröt, men tiden går för fort på morgonen.

24. Sover du på någon särskild sida? Nej, jag vänder och vrider på mig.. 

25. Tycker du om att mysa/kela? Nix

26. Är du en beroendemänniska? Ja.

27. Känner du någon med samma födelsedag som din? Hade en brevkompis som var förr samma dag och samma år som jag :) 

28. Vill du ha barn? Nix! 

29. Kan du några andra språk än svenska? Lite svengelska kan väl alla. ;)

30. Har du någonsin åkt ambulans? Har jag sluppit göra! 

31.  Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.

32. Vad spenderar du helst pengar på? För stunden är det nog garner och annat som har med stickning att göra.

33. Äger du dyrbara smycken? Äger bara ett smycke och det är värt mycket för mig. 

34. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag gillar deckare och annat med fart i. 

35. Kan du rulla med tungan? tror inte det.

36. Vem är den roligaste människan du känner? -

37. Sover du med gosedjur? Sover bara med katterna :) 

38. Vad har du för ringsignal? En störig jävel så jag ska höra att det ringer.

39. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? tror inte det

40. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett doftljus som doftar underbart gott. 

41. Flirtar du mycket? Nej, aldrig.

42. Kan du byta olja på bilen? Nä.

43. Vilken var den senaste boken du läste? Nattfåk av Johan Teorin

44. Läser du någon dagstidning? Nej

45. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

46. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3

47. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En göra lista.

48. När var du i kyrkan senast? Tror det var vid påsken 2010... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards