TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Vilsen själ!

Av helena - 21 september 2011 17:56

Träffade min läkare förra veckan och han föreslog att jag skulle prova att vara utan Concertan någon vecka, då jag inte känner av den längre på samma sätt som i början. 

Nu har jag varit utan den i närmare en vecka och jag mår...  Jag har helt enkelt mått mycket bättre, om man säger så. 

Mitt humör är i botten,  min hjärna jobbar dygnet runt och vill inte sova, själv är jag trött hela tiden, men kan inte slappna av tillräkligt för att somna. När jag väl sover så sover jag länge och hårt. I natt blev det 11 timmars oavbruten sömn och för mig som i normalafall inte sover mer än 8 timmar, så känns det underligt. Jag vaknade inte ens av klockan i morse och när jag tillslut kom ur sängen så hade en bir på min arbetsdag redan gått...  


Jag hatar hur jag mår för stunden! Jag hatar att känna mig som ett enormt misslyckande som inte bara förstör mina egna chanser utan som även förstör för andra genom att inte följa de "regler" som är uppsatta. Det är få regler, men ändå så bryter jag dem hela tiden och den nedgående spiralen är igång...  

Det är så svårt att bryta mönstren och jag vet inte var jag ska börja. Jag behöver väll en spark i baken och någon som säger att det nu räcker...

Men var denna "någon" finns vet jag inte, i allafall inte i närheten av mig.


Jag vet för stunden inte vart jag ska ta vägen. Är så trött på att vara Helena och skulle mer än gärna byta min hjärna med någon. 

Är det bara Concertan som får mig att må som ett vrak, eller är det även den ovissa framtiden som gör mig till en obalanserad varelse med läckande tårkanaler??  


Jag vet inte, men för var dag som går ökar olustkänslan att kliva ur sängen... 


 

 
 
Annie

Annie

22 september 2011 07:57

Usch vad tråkigt att läsa att du mår så dåligt, jag hoppas läkaren lyssnar på det och kan hjälpa dig med en ny dos eller medicin.

Buffalos klor klipptes igår, Malin kände sig tvingad när han fastnade i hennes byxor hela tiden ;)

Du får jättegärna droppa över på en kopp kaffe och snacka skit någon dag, dra iväg ett sms innan bara så jag hinner sätta på bryggaren! Kram!

http://malinsstorasyster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

Av helena - 13 augusti 2023 17:15

Vet ingen som har såna problem med datorer som jag har. Nu är det 5:e gången som jag skriver detta inlägg och jag hoppas att det denna gång sparas, annars är risken att grannen under får en dator i huvudet :) Tålamod är tyvärr något som jag inte äg...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards