TALLUGGLAN

Alla inlägg under september 2011

Av helena - 12 september 2011 23:49

Här kommer ytterligare ett par frågor från Tjejsnack och denna gång handlar de om:  


Böcker


1. Köper eller lånar du böcker?

Jag köper helst böcker då jag gillar att ha dem i bokhyllan. 
2. Hur många böcker läser du per år?

I genomsnitt så blir det nog en bok i veckan, men när lusten faller på så slukar jag böcker och då blir det fler än en bok :) 
3. Vad för sorts böcker läser du helst?

För stunden är det deckare men jag är allätare och slukar det mesta :) 
4. Hur/var hittar du nya böcker du vill läsa?

I bland hittar jag dem genom tips, men oftast så finner jag dem själv. Hittar en framsida med en lockande titel och om baksidan låter spännande/bra så hamnar den i bokhyllan. 
5. Var och när läser du helst?
 
Överallt! Det finns nog ingenstans där jag inte läser. Jag har alltid med mig en bok i väskan och den plockas fram när tillfällen finns. 





Av helena - 12 september 2011 00:00

Ytterligare bilder på mina söta små sovandes monster! 


"Ryssen" har en underlig men härlig stil när han sover  :)  

    

Zassos favoritplats för stunden är "trädet" och där somnar han ofta...

 

Av helena - 11 september 2011 23:38

Har nu för första gången i mitt liv stickat ett par vantar på fem stickor.

Kan inte säga att det gick problemfritt, men i slutendan fick de i allfall den rätta fingervantsformen... 

Ska nu testa med tunnare garn och de om jag då slipper "knubbfingrarna"  :) 


 

Av helena - 11 september 2011 20:45

Det blev åter att jag plockade fram den lilla spiken i dag när middagstid närmade sig. Ingen "bara att värma mat" fanns i kylen och inte heller så mycket att göra middag på, så den berömda spiken stoppades i en bytta tillsammans med lite roliga blandsaker... 


Till middag blev det alltså en typ av hemmagjord potatissallad och (något bränd) chorizo.

En väldigt massa vitlök med andra ord :) 


  

Maxex Potatissallad på en spik!  


Allt tages i lagom mängd och blandas till lagom konsistens...   



Tärnad koktpotatis 

Riven vitlök

Hackad gullök

Dill 

Turkisk Youghurt 






Av helena - 11 september 2011 10:00



 





Av helena - 7 september 2011 19:27

Har köpt en "mätsticka" som mäter stickors tjocklek. Kan vara bra när det inte står siffror på strumpstickor och det kan vara bra att sticka med samma nuffra... 

Så nu har jag i närmare timmen mätt stickor och märkt dem. 

Någon/något  i hushållet måste dock käka stickor då antalet inte längre stämmer...  Hmmm Undrar vart de tagit vägen!! 


Kanske dax att köpa lite nya :) 

Av helena - 6 september 2011 23:33

Så här tätt har kissarna inte legat förut!!


   

Av helena - 6 september 2011 23:22

Har även i dag haft en släng av städmani :)


Det händer inte ofta att den bacillen drabbar mig, så när den väl gör det är det bara köra på och skippa alla pauser.

I dag blev det garderobernas tur för genomgång och alla påsar som hängt överallt i lyan är nu reducerade till futtiga två.

Fortsättningen på det jag aldrig avslutade igår är nu äntligen avklarat.

Badrummet skiner och diskbänken är tom på disk...   

Hittade även en bortglömd dammvippa när jag städade städskåpet, så även den har jag dansat runt med   :)  


Nu är det bara kattklorna kvar att klippa, sedan är alla "måsten" avbockade. 


 

Jag var bara tvungen att ta en bild som bevis på min flit :) 




 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards