TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Året som varit 2012

Av helena - 30 december 2012 18:00

Årets sista inlägg och som vanligt blir det en utmaning i form av en sammanfattning om året som varit.


30 frågor om året:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag var i år för första gången och såg Anders Ekborg i Norrtälje kyrka :) 

  
2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag ger aldrig nyårslöften, eftersom jag vet att jag aldrig kommer att kunna hålla dem. Men jag lyckades sluta röka (peppar peppar ta i trä). Lyckades tidigare i år att vara rökfri i 2 månader, så jag håller tummarna att det blir längre denna gång.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Det har dykt upp lite smått bland mina vänner, 4 bebisar om jag räknar rätt varav en liten flicka och tre grabbar. Den lille "S" som jag bara sett på kort, hoppas jag få träffa i januari  på min tripp till Göteborg. 


4. Dog någon som stod dig nära?
Nix... Tack och lov! 

5. Vilka länder besökte du? 
Om Åland räknas till utlandet så var jag utomlands två gånger :)  

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite mer pengar skulle inta skada :) 
 
7. På en skala mellan 1 - 10, hur har ditt år varit? 

Har nog aldrig varit närmare 10, än jag är i år... 

 
8. Vad var din största framgång 2009?

Att jag klarat mig så bra efter operationen.

 
9. Största misstaget? 
Hm...Försöker att förtränga misstag och troligen så lyckas jag ganska bra med det eftersom jag inte minns något av misstagen :)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Förutom ett par förkylningar och lite annat så har jag varit ganska frisk. Å andra sidan så har jag väll aldrig varit borta från jobbet så mycket som jag varit i år... Men det beror på att jag fortfarande försöker anpassa mig till mitt "nya liv" och kroppen är fortfarande i oballans. 


11. Bästa köpet? 
Alla lyckade klädköp på loppisar, måste räknas som bästa köp.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Vad lägger jag inte pengar på?!? Men troligen så har det varit  ljus,  doftljus och ljusstakar. 


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Något som gjort mig glad är allt beröm som kommit från oväntade håll.   

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Sånger?  Finns nog ingen sång som kommer att påminna mig om året. Jag har för bred musiksmak för att komma ihåg låtar :) 
 
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Fframförallt önskar jag att jag satt tydligare gränser och inte låtit mig utnyttjas så ofta som jag faktisk låtit mig bli. Har fortfarande svårt att säga "nej", men det är en träningsfråga som jag måste träna på. 

 
17. Vad önskar du att du gjort mindre? 

Jag önskar att jag inte funderat så mycket och därför missat många chanser...

Åter är det utnyttjandet av min snällhet som jag kommer att tänka på. Önskar att jag låtit mig utnyttjas mindre. 


18. Hur tillbringade du julen?
Med ett par syskon och släkt hos syster. 

19. Blev du kär i år? 
Nix.  Har slutat att leta efter förälskelsen. Dyker den upp så dyker den upp  :)

20. Favoritprogram på TV? 
"Criminal minds" och "CSI".

21. Bästa boken du läste i år?
I år har jag läst ovanligt få böcker. Har verken funnits tillfälle eller lugn att öppna bokpärmen. Hoppas på en ändring, då jag har massor av olästa böcker i hyllan. Hann dock under min sjukskrivning igenom en lånad serie av Margit Sandemo som heter " Trollrunor"

22. Största musikaliska upptäckten? 
Ny musik har det varit ont om i år. Har lyssnat på gammalt  bra skräp :D 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Jag önskade mig inget speciellt, så alla presenterna var en glad överraskning.
Men pressentkortet på Kapahls var  behövligt 


25. Något du önskade dig men inte fick? 
Nja...  Jag fick inte miljonen jag önskade mig, men bättre lycka nästa år (hahaha)


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var hemma med en upplåst dörr som några vänner/familj hittade. 

 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Återkommer till utnyttjandet av min förmåga att alltid säga "ja". Tror att jag hade blivit mer nöjd över mig själv om jag inte gjort saker som jag egentligen inte ville, men gjorde ändå av räddsla att svika eller inte känna mig omtyckt... 

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? 
Som den alltid har varit, tror jag.

29. Vem saknade du? 
Som alltid saknar jag människor som försvunnit ur mitt liv. 

30. De bästa nya människorna du träffade?
Finns vissa av mina arbetskamrater som  är underbara nya bekantskaper. Vissa som jag har mycket kontakt med och andra som bara plötsligt dyker upp. Härliga människor som får mig att  skratta och även önska att ålandsresan varit ett par timmar längre.



Gott nytt år!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards