TALLUGGLAN

Alla inlägg under december 2012

Av helena - 16 december 2012 17:44

 LYCKHEM!!! 


Vackert inbäddad i vitt ligger charmiga Lyckhem på Björkö. 

 


En sprakande och värmande brasa möter en i dörren, HÖG mysfaktor. 
(Kanske inte världens bästa foton då min telefon fått damp! )

 


Ett bord med massor av inlaggde firrar i alla möjliga smaker. 

Kan det bli bättre för silldyrkarna?   

 

   

Även ett stort bord med kalla rätter fick det plats med i glasvarandan. Inte bara vackert upplaggda utan även sååå otroligt gott!  

 

   

 

 

(Tack Henrik och Ullis för en toppentrevlig helg på Lyckhem!!)) 


Av helena - 15 december 2012 11:18

Kan väll inte säga att det blev överdrivet mycket bloggande detta år  :)  

Men mer har hänt än det lilla som jag skrivit om, anlednignen till det lilla bloggandet är att tiden inte riktigt velat infinna sig, samt att det går troll (eller kanske spöken) i min dator. Den har börjat beté sig underligt och en del saker har även försvunnit...  Mycket underligt.

 

För stunden sitter jag längst ner på Björkö i en kritvit och blåsig värld. Snön ligger djup och vinden greppar tag i huset med jämna mellanrum så det låter som om den vill ta sig in genom väggarna. 
Men här är ganska mysigt ändå. Jag sitter ensam i min lilla kammare, med vinden knackande på dörren, Anders Ekborgs julskiva på Spotify och elementet nedanför sängen påslagen på högsta värmen. Kan till och med skryta med att jag har lördagsgodis att gnaga på :)  Det går ingen nöd på mig inte.

Min enda fundering är hur kissarna i lyan har det. Troligen har de fest medan jag är borta. En riktig röjarfest i sin ensamhet :)

 

Var nere i Stockholm för någon helg sedan och även om det inte blev så mycket klappar inhandlade så kunde jag konstatera att vintern även kan göra en motorväg vacker. 


 


Av helena - 6 december 2012 21:20

Årets köksfönster

 

 

   :) 

 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards