TALLUGGLAN

Alla inlägg under februari 2013

Av helena - 22 februari 2013 20:09

Dagens middag blev detta i Norrtälje :-)

Av helena - 21 februari 2013 21:38

I väntan på kommande spelningar så får jag stilla min abstinens med Youtube :)


Dan och Anders Ekborg i "Så ska det låta".
En låt som verkligen ger mig gåshud och som dessutom var den första som jag hörde med Anders.    


Av helena - 21 februari 2013 20:34

Att skriva på tangentbord med neonrosa fingervantar funkar oväntat bra :)  


Även om jag bor i en kall lägenhet där värmen aldrig är tillräckligt hög och raggsockor tillhör vardagen, så är det för stunden inte anledningen till att jag sitter med vantar inomhus.  

Vid läkarbesöket tidigare i veckan så togs blodprover för att se om jag har en inflammation (eller om det var infektion) i kroppen. Jag hade ingen aning om att man via blodet kan spåra en eventuell reumatism, men det var i allafall såna prov jag lämnade. Jag tror nämligen att det är reumatiskt som satt sig i mina leder, som får fingrarna att låsa sig och ger en värk som gör mig... tokig! 


Har den senaste veckan käkat smärtstillande många gånger om dagen och även om värken  då försvunnit för stunden, så finns den ändå kvar och gör mig trött, grinig och beredd att mörda den som vågar närma sig mig.

Jag har inte varit en kul arbetskamrat dessa dagar och gårdagen var rena mardrömmen, men trots det led jag mig igenom hela dagen.  Samtidigt som jag hoppas att det inte är reumatiskt som jag har, så hoppas jag att proverna visar NÅGOT! Vill veta vad som orsakar värken och hur jag ska bota det. Men nu vet i allafall chefen om att jag utreds och det är skönt att jag faktiskt har hennes förståelse om jag är hemma sjuk.  

Tror inte att mitt yrke är det bästa om jag inte kan röra fingrarna :)  







Av helena - 21 februari 2013 06:29

I dag är det 9 månader sedan operationen. En del har hänt, men mer kommer att försvinna. :-)

Av helena - 20 februari 2013 15:30

Med smärtade leder tar jag vägen förbi café Tullen o tröstar mig m en morotskaka, innan jag ska till gymmet och bli av m irritationen som bubblar inom mig. Är för stunden så trött på att vara jag och leva mitt liv!!

Av helena - 17 februari 2013 19:28

I fredags em skulle jag visa hur mitt finger såg ut när det låste sig och otroligt nog så låste det sig på riktigt, med en helvetisk smärta som följd!! 

Helgen har gått åt till pillerätande och stillhet.  
Inget pyssel med det sista på den 4:e stjärnan har det blivit och inte heller något stickande på babysocka.
I stället har jag slappat i soffan, stirrat på film, kliat kissar under hakan, käkat alvedon och muttrat över hur stor risken är att jag fått mammas rematiska värk. 

 

 

 

 

En vacker dag kanske mina leder blir så bra att 

jag faktiskt kan sticka något större och tyngre än sockor

och då ska jag göra denna kofta... 

Men fram till dess så får jag nöja mig med att titta på

mönster.   


  

 

 

 

 

   

 

 

Av helena - 15 februari 2013 19:37

Det blev en date m Ull och liten Frida på Tösses. Snacka flickan vuxit sedan sist!!

Av helena - 13 februari 2013 20:47

Latheten har haft mig i ett hårt grepp den senaste tiden men i kväll kommer jag nog att somna ovaggad, när jag strax kryper ner i sängen.
Närmare 1 1/2 timme blev det på gymmet i dag och det känns i kroppen och i morgon lär det garanterat att kännas i benen :)








Tjing på ett par timmar. I morgon är det torsdag och sedan är det nästan helg :)  


 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards