TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2013

Av helena - 20 april 2013 21:44

Jag tror att vissa har som livsuppgift att driva mig till vansinne. Jag kan dessutom inte låta bli att tänka på dem och den irritation som de ger mig och då blir jag än mer irriterad över att veta hur lätt de kan få mig irriterad...
Men nu ska jag släppa irriterade tankar o slappna av i soffan m en sönderläst bok o en snarkande kisse.

Av helena - 20 april 2013 20:15

 

Av helena - 19 april 2013 22:39

Kvällens ryck resulterade i 3 misslyckade kaksorter.
Hatar min ugn!!

Av helena - 19 april 2013 22:24

Man kan ju fundera när Norrtälje byter namn till Atlantis :-) Ån blir vidare o stridare och inte blir det bättre av att det regnar för stunden.

Av helena - 17 april 2013 22:33

Kan ju faktiskt säga att dagens promenader känns i kroppen och med tanke på att jag fortfarande har träningsvärk i benen så har jag varit ganska duktig som gått så mycket i dag :) 

Vad träningsvärken kommer av har jag inte riktigt lyckats räkna ut, men något "dumt" de senaste dagarna har jag väll lyckats göra, antar jag. 


En liten titt på "Runtastic" i telefonen och lite huvudräkning visar att jag under dagens två promenader knatat strax över milen (Tjohoo!!)

Med tanke på att det blev ganska mycket knäppande med kameran och andra pauser, så blev tiden kanske inte den bästa, men bara vetskapen att jag gått över tio kilometer är ganska... Wow :) 


Snart är det dax för Vårruset och 5 kilometer är i dagsläget inga problem att gå.

Utan det som jag kommer att kämpa för är att gå Ruset under min tidigare tid. 

Jag går alltså inte Vårruset för att umgås, prata med vänner och för att det är skönt att röra på mig utan jag går för att ha en tid att försöka slå nästa år!
Jag försöker att få mina promenadkompisar att förstå min inställning, men det funkar inte riktigt om man säger så, utan deras tanke med Vårruset är snarare att hålla ihop under rundan och ha en trevlig stund...

Har en känsla av att jag är mer tävlingsinriktad än jag trott att jag är  :)  

Så även om det är kul att ha sällskap på kvällarna, är det inte riktigt i det tempo som ger mig mest motion eller den höga puls som jag vill ha, så det blir nog en del pass utan sällskap framöver.

 

 



Men nu först så blir det ett par timmar bland drömmarna.

De senaste nätterna har jag faktiskt sovit okej. Visst jag vaknar fortfarande mitt i natten, men tillskillnad från ett par veckor sedan då jag inte kunde somna igen utan antingen fick ligga och vrida mig tills det blev ljust ute eller knata upp vid 3 -tiden och käka frukost, så har jag de senaste nätterna faktiskt somnat om.

Helt klart en klar förbättring av mitt mående :) 

Av helena - 17 april 2013 21:28

För var dag som går så blir isen på Lommaren mindre och mindre, medan vattnet i ån fortsätter att öka både på bredden och djupet. Ganska spännande att vandra på stigar och vägar i närheten av sjön och inte ha en aning om det är väg eller vatten man kan gå på. 

 

 

Dessa stackare brukar i vanliga fall stå med fötterna på land, men för stunden är det lite blött hos dem :) 

Förvånad över hur vacker bilden faktiskt blev...

 

 



 

Var är stranden??


Mellan dessa träd ringlade

ån tidigare... 

Den har blivit en aning bredare.

 

I morgon går förmiddagspromenaden till samma ställen. Vi får se om vägen då ligger under vatten eller om annat hänt. 

Men nu behöver det verkligen komma lite värme som torkar upp marken. 


Av helena - 15 april 2013 21:02

Slog på teven i morse och på en av mina kanaler visades "Phantom of the opera".

Inspelad 2011 på Albert Hall inför musikalens 25-års jubileum. Förutom Andrew Loyd Weber som dök upp på scenen när ridån föll och höll ett litet tal så fanns alla "gamla" fantomer med på scenen. 


Jag har inte så stor musikalerfarenhet men Fantomen på operan är helt underbar!!

Jag hade turen att se den när den gick i Stockholm, på Oscarsteatern med Mikael Samuelsson i rollen som den maskförsedda fantomen och jag såg den dessutom 2 gånger  :)

Första gången hade jag sällskap av min lärare P-O.  Medan resten av klassen var i Sälen och åkte skidor, så tog han med mig på teater. Mina lärare tyckte väll att jag redan lidit tillräckligt under en skolresa och ville inte utsätta mig för skidorna igen :)  

Andra gången var det min syster som var mitt sällskap och om jag minns det rätt så var det en födelsedagspresent från mamma till oss.

Bägge gångerna var underbara med maffig musik och jag lämnade Oscars med ett leende på läpparna och med texterna fast i skallen.


     



Av helena - 15 april 2013 20:15

Har stått stilla sedan julas, varken gått upp eller ner i vikt och jag har börjat ge upp. Plötsligt så börjar vågen röra sig åt rätt håll och det blir med ens roligare m motion.
-1,3 kg sedan senaste vägningen och mer kommer det att bli :-)

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards