TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2013

Av helena - 11 april 2013 22:23

Blev fortsatt sjukskriven månaden ut. Nu ska jag jaga en psykolog eller annan lämplig person som kan hjälpa mig nysta upp och reda ut alla trådar som är min hjärna...

Av helena - 11 april 2013 07:04

En månad har gått sedan jag blev sjukskriven och i morgon är det planerat att jag ska återvända till jobbet. 

Ska träffa min läkare i dag vid 10- snåret för ett återbesök och se vad han säger... 

Min önskan är dock att jag även får resten av denna månad på mig. Jag tappades bort i datorn så mina samtal med kurator/psykolog/prattant har ännu inte startat och jag hade hoppats att det skulle ske innan jag började jobba igen, då mitt psyke verkligen åker berg-och-dal-bana.


Vissa dagar är så lätta och jag har världens lugn och inte ett problem i världen. Känslan att jag kan klara allt är stark och jag längtar till jobbet...

Andra dagar är svarta som en höstnatt och min enda önskan är att bli lämnad ensam, få skrika ut min smärta och gömma mig på något mörkt ställe där ingen ser eller kommer åt mig...

Dagar där solen skiner trots att molnen ligger tunga över Norrtälje och andra dagar då paniken och ångesten bubblar under min hud och jag inte ens orkar spela glad eller le...


Jag får helt enkelt se vad som händer och sker under mötet med läkaren.  


 


Av helena - 10 april 2013 20:31

Har inte ätit stuvade makaroner sedan jag bodde hemma. Snablar vad gott det var! :-)

Av helena - 9 april 2013 09:27

Snart 9.30 och Boris ligger fortfarande och sover. Han har vridit lite på sig den senaste timmen men lämna kudden vill han inte ännu.

Av helena - 9 april 2013 09:14

Zasso tycker jag pratar för mycket... :-)

Av helena - 8 april 2013 23:26

Istället för att spy ointressant galla över bloggen så skriver jag i stället ner varje tanke i en dagbok. Allt mörkt o deppigt hamnar där o det trevliga kommer i bloggen...
Mer skrivet i dagboken de senaste veckorna, för ingen orkar i längden läsa om mina problem som i självaverket är en depression utblandad m lågt självförtroende o massa livlig fantasi...

Av helena - 8 april 2013 19:13

Tänk om jag lyssnade på min magkänsla!! Tror att jag då skulle sluppit en hel del smällar.

Av helena - 7 april 2013 20:24

Fortfarande värk! Trött o frysande som en liten gris, ligger jag nu i soffan m Zasso. Redan trött på värken o humöret dippar rejält.

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards