TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Jag ska på kurs...

Av helena - 20 juli 2013 13:37

...i tankeläsning! 

Det verkar vara en kurs som jag har bäst nytta av för stunden med tanke på att det den senaste tiden hänt så mycket som jag borde vetat, men vars information förändras eller försvinner på vägen eller på annat vis inte riktigt når fram till mig. 

Återvänder igen till min diagnos och planeringen som är viktig för mig (men tydligen bara skitsnack enligt andra) och även till det faktum att min tid inte är lika viktig som andras tid.

Jag ska tydligen vara villig att kasta alla mina planer överbord och glatt skutta iväg på allahanda saker med en halvtimmes förvarning bara för att andra fått för sig att även jag kanske vill gå...  

Jag tror att det sårar mest att bli inbjuden i sista minuten än att inte bli inbjuden alls. Att det kanske tas förgivet att jag ska komma att det inte ens behövs en inbjudan till mig...

Jag kan ju faktiskt säga att det är en smula "roande" att höra flera säga att de inte kunde ringa mig för de tappade bort mitt nummer...

Antingen tror dessa personer som tappat mitt nummer att jag ska gå på deras lögn, eller så är det så att dessa personer inte vet hur ENIRO ska användas, då mitt nummer faktiskt finns där sedan ca 5 år tillbaka... (Bara en liten irronisk tanke och kommentar) 

Vad anledningen en är, så tänker jag sluta att tjata samt försöka att inte bry mig.   


Men varför ska det vara så svårt att berätta att planer ändrats? Är det så kul att se mig sitta och vänta på något som inte blir av? Är det verkligen så kul att se mig sårad och in i det längsta hoppas att jag inte är bortglömd...igen?

Är det verkligen så att andras tid är mer värd än min tid eller är det bara så jag uppfattar det?

Kanske att jag är en tråkig person, Kanske har jag har dåligt inflytande över andra, kanske klagar jag för mycket eller så kanske det är annat som irriterar folk...

Jag vet inte vad anledningen är eftersom jag bara "glöms bort" och/eller behandlas som skit utan värde.  


Slutklagat för denna gång, nu ska jag krypa i mysdressen och då dagens planer sprack så blir det nog ett gäng filmer att stirra på istället.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

Av helena - 13 augusti 2023 17:15

Vet ingen som har såna problem med datorer som jag har. Nu är det 5:e gången som jag skriver detta inlägg och jag hoppas att det denna gång sparas, annars är risken att grannen under får en dator i huvudet :) Tålamod är tyvärr något som jag inte äg...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards