TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Har du?

Av helena - 24 juli 2013 15:45

HAR DU ?
Folköl i kylen : Nix, men vin :) 
Något husdjur : 2 hårande katter
Någon favoriträtt : Inte direkt någon favoriträtt, men mycket jag gillar.
Puder på dig :  använder inte smink
Några framtidsplaner : Det har väll alla...
Någon sjukdom : Inte som jag vet om
Gymkort : Japp!
En homosexuell kompis : Japp.
Duschat idag : Japp
Någon kompis som snarkar : Japp
Någon vän som spelar i ett band : Japp
Någon som förstår dig : Tror ingen förstår mig riktigt :) 
Något beroende : Ett par beroenden...
Fikat idag : Om en kaffe på maten räknas som fika, så har jag fikat... 
Nagellack : Nix. Har inga naglar :) 
Någon vän som bor i ett annat land : Japp
 
VEM ? ..
Avskyr du : Försöker att inte avsky människor, men det finns vissa som jag inte orkar med... 
Delar du mest minnen med : vissa vänner som varit med länge. 
Längtar du mest efter : Finns ingen jag längtar efter... 
Stör du dig på : Vissa som inte ens är värda mina tankar. 
Gosar du med : mina kissar, det räcker
Lagar mat : Inte katterna i allafall. 
Diskar : Borde vara jag och troligen oftare än jag verkligen gör :) 
 
VILKEN ? ..
Tidning läser du : En blandning, men har ingen dagstidning som jag dagligen läser
Buss åker du oftast : Bussen till landet
Dag fyller du år : den 7 november
Årstid föredrar du : Hösten! Svalkan i luften och naturens färger... 
Stad är du uppväxt i : Stad??  Jag är uppvuxen mellan en gran och en tall ute på landet :) 
 
 
VAD ? ..
Gör du nu : Ligger i soffan och stirrar på film
Gör dig till en bra människa : Jag är snäll som en kossa? 
Gör dig till en dålig människa : Allmänt folkilsken? 
Vill du arbeta med : Något som ger mig något mer än bara en lön
Är roligast just nu : Inte ett skit är kul, för dagen.
Har du på dig nu : 5 stl förstora myskläder.  
Har du för smink idag : Använder inte smink.
Äger du för skor : Äger fler skor i dag än vid denna tid förra året.
Har du för storlek i skor : Cirkus 39, men det beror på vad det är för typ av skor.
Läser du för bok : "Fortfarande Alice" av Lisa Genova
Ska du göra nu : Inget planerat så jag tror jag fortsätter med att stirra i taket. 

 
 
Helena

Helena

24 juli 2013 23:04

Kul med sådana här listor! Hade tänkt "sno" den till min egen blogg, men det går inte att kopiera från din... :(

http://aragornsfru.blogg.se

helena

27 juli 2013 13:48

Älskar också listor :)
Konstigt att du inte kan sno den, det har ju funkat att kopiera förut...
Jag ska hädanefter (och borde självklart även gjort det nu) skriva ner mina källor, så du kan hämta dem där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards