TALLUGGLAN

Alla inlägg under augusti 2013

Av helena - 18 augusti 2013 09:26

Solen strålar och det fläktar härligt, här nere på Björkö. I går var det lagom intensivt och avslutades m öl, god mat och tre flygande kräftor :-)

Av helena - 17 augusti 2013 18:57

Åter en kväll i grönskan och åter kommer den att bli sen.

Av helena - 17 augusti 2013 15:00

Dag 18: Hur jag hanterar motgångar


Jag hanterar motgångar illa :)
Jag hatar att förlora, men ser mig inte som en vinnare. Jag vet att jag ger upp alldeles för lätt och behöver verkligen hjälp med det...
Skulle verkligen behöva någon som sparkar mig i baken när jag stannar och som puschar mig när jag vill ge upp. Någon som finns där när orken tar slut och viljan att fortsätta uteblir. Någon jag kan sätta upp mål tillsammans med och som ser till att jag slutför dem...

 

Någon frivillig? :D

Av helena - 16 augusti 2013 18:45

Dag 17- Mina förebilder


Jag har inga direkta förebilder utan beundrar snarare alla som har karaktär att lyckas. De som har glasklara mål och lyckas förverkliga dem utan att tappa orken halvvägs.

Av helena - 16 augusti 2013 18:38

Trevligt sällskap. lite blåbär och en god kaffe gjorde dagen ännu trevligare :)   

Av helena - 12 augusti 2013 21:15

Dag 16: Min metod
Jag hade kunnat gå ner snabbare om jag höll mig till den ursprungliga planen dvs, bra mat och mycket motion.
Tyvärr så faller jag ofta för frestelser men tänker ständigt "det kunde vara värre".
I stället för den bullen, så kunde det vara en kladdkaka med vispgrädde eller så kunde jag valt Marabou choklad istället för ett par bitar engelsk lakritskonfekt...
Ett tag på jobbet så avslutade jag dagarna med kaffe och kanelbulle. Kaffet håller jag kvar vid, men kanelbullarna försöker jag undvika att titta på.
Jag försöker och min metod är helt enkelt " det kunde vara värre". Istället för en tomat, så kunde jag skippat tomaten helt. I stället för havregrynsgröten, en liten smörgås och kaffe till frukost hade jag kunnat välja det lätta valet och nöjt mig med kaffe och ett par mackor innan jobbet. Även om mitt mål är att promenera, cykla eller annan motionsform en stund varje dag, så är jag glad om jag lyckas komma ut ett par gånger i veckan och det kunde ja vara värre...
Jag hade kunnat sitta som en barbamamma i soffan, käkat chips och glott på tv...

 

     

 

Av helena - 11 augusti 2013 08:16

Jag har aldrig sovit i överslafen på en våningsäng, livrädd för höjder som jag är. I går blev jag tilldelad en överslaf utan stege.

Ner kommer man alltid, resonerade jag och kände mig som en höggavid frys när jag kravlade upp i sängen sent i natt :-)

Ner kom jag utan brutna ben :-)

Av helena - 10 augusti 2013 15:24

dag 15 -Mina mål

 


Om man säger vad önskan är när man blåser ut ljusen på en tårta, så uppfylls inte ens önskan och jag har något liknande ang mina mål.
Jag vet inte om jag vågar sätta mål eller snarar berätta om dem, då jag på något sätt inte riktigt tror att målen kommer att klaras av.
Kanske är det snarare så att målen blir mer verkliga om jag berättar dem och har en konkret bild att kämpa mot.

Men mina mål gällande vikten är att jag vill gå ner i allafall 20 kilo till.
Jag har liksom ingen riktig vetska om hur det är att vara smal, så jag vet inte till vilken vikt jag vill komma eftrsom jag inte har något att jämföra med. Jag vill i allafall inte upp i vikt, det är väll det enda jag vet riktigt säkert :)

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards