TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Nytt jobb??

Av helena - 13 september 2013 21:18

Fick i dag förfrågan om jag vill byta arbetsplats. Fortfarande samma yrke (lokalvårdare), men ett annat ställe.

Eftersom jag en längre tid funderat på det (och jag MÅSTE byta), så var jag inte sen med att visa intresse när frågan dök upp i förmiddags. Direkt kom bollen i rullning och bara 2 timmar senare var ett möte med den eventuella nya chefen inbokat... 
Mötet är på måndag eftermiddag (Snabba ryck med andra ord!!). 


Helgen kommer att gå i funderingarnas tecken och fördelar vägas med nackdelar och för stunden är det tyvärr nackdelarna som väger över...Försöker fokusera på att det är en större arbetsplats, med fler anställda, en högre lön, friare arbetstider (får tydligen välja vilket arbetspass jag vill jobba, så nattugglan Maxe kan vända dygnet "rätt" igen) och nya (spännande) arbetsuppgifter så finns det tyvärr vissa (stora) minus med jobbet.

Jag har aldrig haft så nära till ett jobb som jag har nu, bara 3 minuter från sängen till min städvagn.
Men det nya jobbet ligger inte i Norrtälje... Det ligger inte ens i kommunen!  
Varje resa kommer att ta någonstans mellan 1,18 - 1,50 timmar, beroende på vilken resväg och buss jag tar. Med andra ord så kommer jag i värsta fall att åka buss närmare 4 timmar varje dag... och trots att jag bara jobbar 75% så är det många timmar som kommer att tillbringas borta från lyan och även min sömn och sovtimmar kommer att påverkas. 

Så även om min första reaktion var att skrika "Jag tar jobbet, jag börjar i morgon", så besannade jag mig och jag tror det är första gången jag inte reagerade på impuls! .
Jag är så super intresserad av jobbet men även om jag inte gärna vill erkänna det (ens för mig själv) så är jag inte 100% säker på att jag orkar med resandet... 

Nu med ljuset ute är det en sak, men hur kommer jag att må i vinter med mörker dygnet runt, kylan och tvånget att huttra på en (mycket troligt) iskall buss.
Med bussbyte mitt i resan mitt i ingenstans, kan jag inte ens sova på bussen i risk att "försova mig på bussen" och  hamna i Lappland istället för på jobbet... 


Så helgen kommer att bestå av många funderingar och troligen mycket diskuterande med vänner. 
Men jag ska i allafall träffa den kanske blivande chefen på måndag och sedan ta jag det därifrån.

Kanske gör mötet att jag utan tvekan vill ha och tar jobbet, eller så beslutar vi att det inte passar mig och jag letar vidare...





Kommentarer om mina funderingar (fördelar/nackdelar) mottages tacksamt på bloggen!! 

 

 

 

 

? ? ? ? ? ? ? ? ? ?


 
 
Ingen bild

Annie

14 september 2013 01:46

Mycket klokt av dig att träffa chefen först! Ska du till den nya arbetsplatsen och träffa hen? Av egen erfarenhet vet jag att pendling är något man vänjer sig ganska snabbt vid, speciellt om det man pendlar till känns bättre än vad man tidigare gjort! Lycka till på måndag, och håll mig uppdaterad hur det går ;) Stor kram! /Annelie

 
Ingen bild

Mia Hallman

14 september 2013 05:45

Var ligger detta jobb?
Det verkar som en lång väg att åka men är det stimulerande och bra arbetskamrater kan det definitivt vara värt det. Du har tid att läsa eller lyssna på musik på bussen... och är det i Stockholm du ska jobbar så är bussen alltid varm!

 
Helena

Helena

14 september 2013 09:31

Personligen hade jag aldrig orkat med nästan fyra timmars resande varje dag, så jag hade väntat i hopp om att ett jobb på närmare håll skulle dyka upp. Sedan beror det förstås på din nuvarande jobbsituation...är det outhärdligt eller skulle du kunna stå ut där ett tag till? Lycka till på måndag i vilket fall som helst! :)

http://aragornsfru.blogg.se

 
Tallugglan

Tallugglan

15 september 2013 19:49

Närmar fyra timmar känns länge och av rädsla att hamna i Uppsala istället för Arlanda om jag försover mig på bussen och missar bussbytet, gör att jag bör hålla mig vaken...
Både vill och inte vill till Arlanda, men jag ska träffa cheferna innan jag fattar några beslut...
Är spänd som attans :)

Håll tummarna i morgon!

http://tallugglan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards