TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

oväntat

Av helena - 27 oktober 2013 13:58

Förra helgen blev det musikal och denna helg hårdrock, kan ju säga att kontrasterna är stora och min musiksmak myyyycket bred  :) 


Kvällen slutade inte riktigt som planerat, å andra sidan blev ytterst lite som planerat i går kväll.
Planen var att (som varje lördag) slappa i soffan framför en film och bara ta det lugnt.

Men min vän "N" hade andra planer för mig då hon hade en biljett över till "ROCKOKÅ" på Okå och tyckte att jag skulle vara där med henne. På en halvtimme var jag ombytt och på plats för en kväll bland rockare och massa härlig hårdrocksmusik.   

 


Sprang direkt på arbetskamrater och höll mig till dem hela kvällen. Banden på scen var helt okej och flera av dem spelade rock i min smak, men då alla var för mig okända band (lokala rockband) så hamnade jag inte framför scenen utan höll mig i bakgrunden lutandes mot en enorm byrå.

Smuttade på en öl, lyssnade på musik, tittade på människor och försökte prata med mina vänner.

Kvällen var trevlig och timmarna gick. Jag var på Okå vid 20.30 och under många timmar blev jag stående vid min byrå och bara bytte plats för att gå ut och röka. Mot slutet av kvällen, under en cover på en Bruce Springsteen låt märkte jag att allt inte var helt okej. Musiken var inte lika hög och lät dovare. Minns att jag undrade hur mitt socker mådde då jag inte ätit på många timmar...


Det nästa jag minns är att "N" skakade mina axlar och skrek mitt namn. För en sekund blev jag irriterad och undrade vad det var som var så viktigt att hon tvingades störa mig när jag njöt av musiken. Sedan märkte jag att jag var omringad av skor och en väktare som satt på huk bredvid mig. Själv satt jag på golvet, lutad mot byrån och kände mig lätt förvirrad. Väktaren undrade hur jag mådde och utan att känna efter svarade jag att jag mådde bra och då tyckte den unga kille natt jag skulle resa på mig eftersom det inte såg så bra ut att jag satt på golvet...
Med hjälp av "N" kom jag upp på fötter och rummet snurrade en aning, tänkte gå ut och få frisk luft men insåg att jag aldrig skulle ta mig ut genom dörren utan att falla.

Istället pekade jag på en stol som direkt hamnade bredvid mig och där satt jag tills ett glas Cola fick min hjärna att sluta snurra.
För första gången i mitt liv hade jag svimmat och det är en erfarenhet jag kunnat vara utan :)
"L" som satt på byrån snett bakom mig hade sett hur jag rasat rakt ner, bara försvunnit. "N" som stått framför mig och med ryggen mot mig hade bara känt hur jag sparkat henne på foten och sedan hört smällen när mitt huvud träffade trä. Sedan låg jag på golvet okontaktbar med snurrande ögon, hon var säker på att jag fått ett anfall så när jag öppnade ögonen och satte mig upp blev hon lite lugnare.

Om mitt bakhuvud träffat golvet eller byråns kant vet jag inte, men en stor bula visade att jag träffat något och att smällen varit hård.


Vad hade hänt om jag istället svimmat på vägen hem? slagit huvudet i trottoaren eller inte hunnit kliva av cykeln...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards