TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 28 november 2013

sen som alltid :-)

Av helena - 28 november 2013 20:57

Kom i dag på att julgardinerna skulle upp även i år och dessa hittade jag längst inne i garderoben under en liten katt. Tror dessutom att halva katten satt på gardinen, så det var bara att larva ut i tvättstugan. Men många timmar och X-antal svordomar senare är gardinen på plats. Birde dock behöva stryka fanstyget, men måste nog lösa ut lite mer lugnande på apoteket, innan jag plockar ner gardinstången igen!!

I morgon ska jag på jakt efter jullådorna på vinden, men troligen står lådorna inte där jag ställde de senast...
Jag tror jag har tomtar på vinden som möblerar om :-)

 
 
Ingen bild

Susanne Falk

29 november 2013 08:13

Här byts det inte några gardiner alls ....dom vita får banne mig duga ;-)
Men alla stakar och stjärnor är på plats förutom en som ska upp på balkongen men det är T:s jobb att se till att den hamnar där den ska...
Funderar på att inhandla några julblommer i morgon men har ju en viss kisse som älskar att äta upp mina blommor så få se vad det blir....att dom är giftiga skiter kissen i å tuggar vidare....

helena

29 november 2013 08:50

Min Zasso blir alltid lika glad när jag kommer hem m blommor, kan inte få katten att förstå att allt som är grönt INTE är kattgräs :-) Att julkaktus är vackrast m blommor struntar han i och nyper av alla.

 
Ingen bild

Susanne

29 november 2013 12:17

Dom gröna växterna brukas lämna ifred OM det finns sådana med blommor på ;-)
Här tuggas det på alla sorter...tulpaner, våreld, julstjärnor osv....men allt grönt går att tuggas på i brist på annat ;-)
Hopplösa kissor ;-)

helena

29 november 2013 21:30

Alla mina blommor är gröna växter... numera :)

Fick hem en superfin palm från jobbet och det dröjde inte många timmar förrän den såg ut att vara angripen av skadedjur och alla bladen var alldeles håliga...
Hur jag än gör så sitter det alltid en liten randig katt bland grönsakerna och ler.

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

Av helena - 13 augusti 2023 17:15

Vet ingen som har såna problem med datorer som jag har. Nu är det 5:e gången som jag skriver detta inlägg och jag hoppas att det denna gång sparas, annars är risken att grannen under får en dator i huvudet :) Tålamod är tyvärr något som jag inte äg...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards