TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Mitt år i bilder (november och december)

Av helena - 28 december 2013 11:31

November

Åter en månad då bilderna blev få på bloggen, men lite blev det :) 


 

Halloween kom och gick utan att jag

fick besök av husets "småmonster". 

Thea och Emma uppträdde på musikskolan.
En trevlig kväll i trevligt och kul sällskap! 


Det ska bli kul att följa dessa två duktiga och

tallangfulla tjejer! 

 
     

En bakelse som jag bara måste ha varje år.

Och varje år ångrar jag att jag ätit den :) 

Min födelsedag firades i lugn och ro,
utan en enda släkting i närheten.
I stället blev det ett trevligt besök av Mia!

Fika, middag och en uppdatering om
vad som hänt sedan senast... 


Och sista bilden i november blev "årets köksfönster" :) 

 



December


I december har jag varit lite mer aktiv av mig och mycket har hänt...


Goda katter med mycket mandelmassa blev det på fuskdeg :)  
      


Lite snö föll det och det blev lite ljusare ute. Men det stannade inte länge... 

       


Godistillverkning inför julfirandena...  

   
En oförglömlig kväll på Roslagsskolan med Lucia och julmusik av väldigt skiftande kvalite :)

      

Även till Kommunhuset hittad Roslagens lucia och trots att  platsen jag valt inte var den bästa så hörde vi henne bra :) 

 

Den 17 december försvann stressen och julstämmningen började infinna sig även hos stressade Maxe :)

Det blev ett par härliga timmar i Norrtälje Kyrka och Anders Ekborg med duktiga musiker!
Flera av bilderna jag tog finns även på Ekborgs fansidan.  

     



Hela December var annars för mig en stressig månad och julklapparna som skulle göras var många.

Men jag fick ihop det tillslut och alla verkade nöjda :) 

                   

Jossans kudde i lappteknik. 50x60 cm

Första försöket i denna teknik med applikationer och

det var inte bara kul  utan blev även överraskande bra.

Bror Henrys "Chili choklad". Bara att blanda med kokande

mjölk och chokladen är redo att njutas. 
Den var så uppskattad att jag fått beställning på mer :) 

Syster Jessika fick även hon "Chili choklad" samt en burk med "mint choklad". 
Minten smakade som "After eight" och är farligt god. 

Av de bilder jag tog när mamma fyllde år blev det en fotobok från alla oss syskon.
Jag slet i en evighet för att få ihop det och resultatet blev helt okej. 
Den blev uppskattad i allafall :) 

Mamma hade tydligen ingen aning om att jag skuttat runt med kameran på festen :) 

Lilla Thea fick en fuskpolo och en mössa i samma färg (även om bilderna visar olika färger så är det polon som visar mest rätt färg).

 
 

Jag firade en "lilljul" i Blåsut med en del av familjen. God mat, trevligt sällskap och julkänsla.  

     

På julaftonen så var det Hässelby som gällde. Även här var julen närvarande och kvällen avslutades alldeles för fort. 

        




Även om det är ett par dagar kvar på året, så lär det inte bli så många bilder kvar att att ta.
Hoppas på att nästa år blir ett år med fler bilder.



Gott nytt år!! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards