TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Sista inlägget 2013

Av helena - 31 december 2013 22:30

Årets sista inlägg och som vanligt blir det en utmaning i form av en sammanfattning om året som varit.


30 frågor om året:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag besökte Göteborg. Den 2:a gången var lite mer planerad än den första gången :) 

  
2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag ger aldrig nyårslöften, eftersom jag vet att jag aldrig kommer att kunna hålla dem. 


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Tiden går så fort, men jag tror inte att det dök upp några nya bebisar detta år. Men flera kommer nästa år :)  

4. Dog någon som stod dig nära?
Nix... Tack och lov! 

5. Vilka länder besökte du? 
Om Åland räknas till utlandet så var jag utomlands två gånger :)  

6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Lite mer pengar skulle inta skada :) 
Vill även ha mer musik och kultur nästa år! 
 
7. På en skala mellan 1 - 10, hur har ditt år varit? 

Pendlat mellan 4-8 och allt har inte varit helt skit, men kunde varit såååå mycket bättre :) 

 
8. Vad var din största framgång 2013?

Framgång??  Kanske att jag fått mycket beröm under året och även varit i närheten av annat jobb...

 

9. Största misstaget? 
Misstag...   Jag har ADD och det mesta som jag gör, görs av misstag :)

Men om man ska tala riktiga misstag som jag ångrar, så är det väll att mitt rökfria liv "gick upp i rök" och jag är numera rökare igen. Och mycket beror på att jag släppte in en viss idiot i mitt liv. Men man lär av misstagen! 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Svimmat för första gången i mitt liv så en veckas sjukskrivning pga hjärnskakning blev det. Blev även hemma en månad för att väggen var på väg emot mig igen i hög hastighet.


11. Bästa köpet? 
Alla lyckade klädköp på loppisar, måste räknas som bästa köp.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Försökt att behärska mig men det gick tydligen inte så bra :)
Det har blivit lite nya kläder i år och även en del "bra att ha" fynd på loppisar. 


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att faktiskt vara sedd och ihågkommen från oväntat håll gjorde mig riktigt glad och överraskad.
Att uppleva bra musik och härliga konserter får mig att vara glad i flera dagar.
 


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Min breda musiksmak gör att jag inte har en favorit. Men de senaste veckorna har jag drivit grannarna till vansinne genom att spela "Kanske kärlek är allt", så den kommer jag nog attt minnas. 

 
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Önskar att jag stått på mig fler gånger och inte bara följt efter som en "svans".

Önskar även att jag lyssnat mer på mig själv ... 
Önskar att jag tagit vara på vissa chanser jag fått och att jag varit starkare... 

 
17. Vad önskar du att du gjort mindre? 

Önskar att jag inte blivit överkörd så många gånger.

 

18. Hur tillbringade du julen?
Hos syster m familj i Hässelby. En lugn och vit jul i trevligt sällskap och god mat!  

19. Blev du kär i år? 
Nix. Har slutat att leta efter förälskelsen. Dyker den upp så dyker den upp  :)

Men jag har gått runt och varit småförälskad :) 

20. Favoritprogram på TV? 
"Criminal minds", "CSI","Revenge", Arrow" och "Vikings".

21. Bästa boken du läste i år?
I år har jag läst ovanligt få böcker. Har verken funnits tillfälle eller lugn att öppna bokpärmen. Det blev lite Nora Roberts när jag blev sjukskriven, men i övrigt så har det varit ganska tunnt med böcker och läsning.... 

22. Största musikaliska upptäckten? 
I januari på Albert Hall så uppträdde 3 unga grabbar. JTR och de gillade jag... 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Jag önskade mig inget speciellt och valde bort min födelsedag. Istället blev det fika och middag med Mia och det var en mycket trevlig present :) 


25. Något du önskade dig men inte fick? 
Nja...  Jag fick inte miljonen jag önskade mig, men bättre lycka nästa år (hahaha)


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Träffade Mia, som jag inte sett på 18 år och hade ett par trevliga timmar i hennes sällskap. 

 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Mer pengar och mindre strul med planeringar. Hade varit kul att kunna resa lite mer och bara ta dagen som den kommer... 
 

28. Den största förändringen under året som gått? 
Den största förändringen under året är min egen förändring! Dels utseendet som ständigt förändras men även insidan som förändrats och vars förändring jag inte riktigt vet om jag gillar. 

29. Vem saknade du? 
Som alltid saknar jag människor som försvunnit ur mitt liv. 

30. De bästa nya människorna du träffade?
Det har dykt upp en del kuliga personer i mitt liv som jag inser att jag inte vill vara utan, härliga människor som får mig att skratta.

Jag har även vänner på FB och som jag under året haft glädjen att träffat IRL. Ganska ytliga bekantskaper, men som jag är glad över att få träffa! 



Gott nytt år!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards