TALLUGGLAN

Alla inlägg under januari 2014

Av helena - 9 januari 2014 15:16

Visste redan i går em att jag ångrade dagen!
Stress för att hinna göra roligare saker. Flytt av möbler ensam istället för att be om hjälp och även kravla runt på golver... Men bra dagar orkar jag allt!!
I dag är jag självklart handikappad och förstörd. Starka smärtstillare äts som godis.
Hamnade på rygg på golvet i timmen och mådde lite bättre efter stunden jag stirrat i taket.
Kunde dock vara kuligare tak!

Av helena - 8 januari 2014 19:34

Åter en dag i lugnets tecken...
Lugn som en filbunke, eller lugn som en icke tänkande och hjärndöd zombie.


Bara det att jag i dag kom ut ur affären med fyra burkar tonfisk, en kyckling, två paket lätta och ett paket tuggummi. När det enda som jag skulle ha var en mjölk, säger en del om hur min hjärna fungerar för stunden...
Och när jag öppnade kylskåpsdörren för att ställa in Lättan i kylen, hittade jag min vinröda toffel stirrandes på hyllan...
(Hur i helskotta kom den dit och vad skulle jag ställt in i kylen i stället)


Känns skönt att jag i allafall fått en namnbricka att bära på jobbet. OM jag glömmer bort vad jag heter så kan jag alltid kolla på den :)

 

Men trots min (tydligen) ganska allvarliga förvirring (eller ett spökande hem), så känner jag mig ganska lugn...  
Lugn på ett sätt som inte är Helena och kanske har det tillslut slagit slint totalt och stressen har blivit så stor att hjärnan helt har flytt...

Näää så allvarligt är det inte ännu, men jag börjar fundera på om jag kanske ska kolla i frysen efter mina försvunna strumpor... 

Av helena - 7 januari 2014 08:57

Sy, vända, sucka, vändatillbaka och sprätta.
Sy, vända, djupare suck, vända tillbaka och sprätta.
Sy, vända, svära, vända tillbaka och sprätta.
Sy, vända, sucka och ge upp!

Inte perfekt, men den duger!!

Av helena - 6 januari 2014 06:50

Ytterligare en tillbakablick :) 
 
På dagen för exakt sex år sedan lade jag upp denna bild :)
Var det verkligen såååå länge edan som jag målade dessa?!
Tiden har gått och jag är fortfarande lika ung :D 
   

Av helena - 6 januari 2014 06:29

Snacka tiden gått fort!

På dagen för exakt ett år sedan var jag på väg till Göteborg för första gången för "Trettondagskonsert på Albert Hall".

Träffade Maria för första gången på Centralen och jag var halvt panikslagen över att jag inte hade biljett hem från Göteborg, men 2 biljetter TILL Göteborg  :) 
Det löste sig och jag kom hem, dock en aning senare än jag planerat :D 


Av helena - 6 januari 2014 06:07

Ända sedan julen åkte fram har jag haft funderingar på att leka med lappar i julens färger och nu lagom till julen försvinner så har jag funderat klart :) 
Det kommeratt bli stolsdynor, en duk och ett kuddfodral... 
Började i går med att skära alla rutorna till dynorna och lyckades även att sy ihop lapparna, men då jag inte har vadd att stoppa dem med så är det ett oavslutat projekt som för stunden ligger i en hög på stolen.

Jag har ett svagt minne av att jag har vadd undanstoppat i någon gömma, så under dagen får jag väll återgå till min rensning av garderober och kanske då springa på vadden...
När jag ändå hade tyget framme så lyckades jag få ihop även ett halvt kuddfodral. Orken tog slut och John Blund knackade på dörren, så även det projektet stirrar på mig från högen på stolen :) 

För trött för att sy men för pigg för att sova fick jag besök av Zasso när jag satt på stolen och stirrade ut i luften.
Blev ett par ego bilder av oss :) 

       


Av helena - 6 januari 2014 05:57

En vanlig måndagsmorgon hade jag varit glad av att vakna halvtimmen innan klockan och glatt suttit och ätit frukost vid 05.15... 
Men just i dag är det helgdag och klockan avstängd.
Efteratt ha vridit mig i närmare timmen och lyssnat till ljudet av små snarkningar från fotänden av sängen, råkade jag tillslut "sparka liv" i pälsbollarna som med ett "Krrr" kom knatande och ville kela, då var det lika bra att lämna bingen.

Nu sitter jag och lyssnar till tystnaden i huset och tar min andra kopp kaffe. 
Tror jag senare under dagen får ta mig en liten tupplur, för annars lär jag somna med näsan i middagen och vakna med ryggvärk i morgon när klockan ringer :)   

Av helena - 4 januari 2014 15:46

Först hittade jag nyckelbenet...
Sedan började jag ana revbenen...
Nu har jag hittat ytterligare ben, som jag aldrig lagt märket till tidigare :) 

Jag har alltid ogillat dynor på stolar och "fällt upp dem", så jag sitter på hårda träet.

Men nu måste jag köpa stolsdynor (eller sy dem snarare)! Det börjar göra ont att sitta på stolar och "träsmak" har nu blivit ett problem vid varje måltid... Suck!  :D 


 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards