TALLUGGLAN

Alla inlägg under januari 2014

Av helena - 4 januari 2014 15:13

Kycklinggryta m Kokosmjölk
En snabb rätt som räcker till många!

 

 


450 g  kycklingfilé  (ca 2 fileér) 

220 g (en burk) Bambuskott

200 g (en burk) skivad Minimajs

800 g (två burkar) Kokosmjölk

126 g röd Paprika

ca  3 tsk röd Currypasta

S & P 


Tärna kycklingen och bryn den i stekpanna m lite olja.

Blanda i currypastan. 
Tärna paprikan och blanda i den tillsammans med bambuskotten och minimajsen.

Häll över Kokosmjölken och smaka av med salt och peppar.
Koka upp och rätten är färdig! 

Servera med sallad och ris.

 

 

 

Av helena - 3 januari 2014 19:52

Föll för frestelsen :-)
Ligger i soffan med pläden över mig,"Sagan om Isfolket" i ena handen och den andra gräver i en skål med Twist. Kissarna sover på annat håll, värmeljusen sprider värme och bästa skivan på behaglig nivå...

Jag gillar mitt fredagsmys :-)

Av helena - 3 januari 2014 17:55

Snacka skönt att denna lilla korta vecka äntligen är över och att det även är ledigt på måndag. Jag kommer att njuta såååå av helgen!  :)  
Göra allt jag inte hann på semestern (drömma kan jag ju alltid göra :)  ) 

Har varit "duktig" hela veckan, knatat i ur och skur mina små promenader som blivit runt timmen långa.
Haft appen på telefonen påslagen och det är kul att se tiden och sträckan jag går.
I går blev det dock lite fel i appen och den påstod att jag gick 2 kilometer på 50 minuter... Skulle inte ens klarat det om jag så kröp fram :) 
Så bara för det var jag ju tvungen att gå samma väg i dag, bara för att se hur lång tid det verkligen tog och det var liiiite längre än 2 kilometer... 


Som alltid var telefonens kamera påslagen, så det  lyckades bli två bilder över ån i skymningen.

   

Av helena - 1 januari 2014 21:22

Åter dags att kolla maten :-) Plockat fram vågen och den nya dagboken, här ska föras anteckningar :-)

I morgon arbetsdag, så nu ska jag leta efter sängen.

Av helena - 1 januari 2014 16:59

Som traditionen bör den första januari så sitter jag framför Ivanhoe. Trots att jag nästan kan alla replikerna, så njuter jag fortfarande av den filmen :) 
Förra året lyckades jag få tvättstugan kl 7 på morgonen och var mer sovande än vaken när jag lullade ut till det lilla röda huset. I år fick jag tvättstugan kl 11 och var något mer vaken. Så hela dagen har gått åt till att tvätta och sortera. Även en rensning av garderoben blev det då dörrarna inte går igen av kläder som är favoriter, men som dock är för stora och hänger som säckar på mig... Nu går de till välgörenhet och andra glada människor :) 
Om en stund blir det årets första promenad. Skavsåren är plåstrade och jag kan behöva lite frisk luft. Kan bli en bra start på nya året.

Gårdagen tillbringades hos vänner och blev en trivsam och lugn kväll. God mat, trevligt sällskap, livade barn och vatten i glaset  :) 
Vid midnatt skrattades det åt små smällare, fjuttiga raketer och även njöts av stora smällar och en sprakande himmel.
När jag cyklade hem en bit in på nya året, glittrade vägen av kristaller och det var halt på vägen. 

Jag trodde att den lilla Ulltussen skulle hoppat ur pälsen av raketerna, men han var ganska lugn när jag kom hem. Troligen så har sprängningen i området vant Zasso vid smällande, för han reagerade inte nämnvärt när ett par eftersläntare tände sina raketer vid  halv två i natt. 
Dock har de nog haft kul medan jag var borta. Köksbänken var rensad på allt och min lilla halmgris som stått på vitrinskåpet, hittades under soffan...

        




 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards